PDA

Volledige versie bekijken : FC Dordrecht - Go Ahead Eagles

Thoughtless
23 november 2009, 17:07
Aanstaande vrijdag staat er bij menig Dordtenaar al geruime tijd een groot rood kruis bij deze dag. Het hele seizoen hoor je al de leuzen over deze club door het stadion gaan. Het is namelijk tijd voor de thuiswedstrijd tegen de Go Ahead Eagles, onze "vrienden" uit Deventer. Een mooi affiche, want Go Ahead staat op de 1e plaats en uitgerekend tegen de zogenaamde topploegen speelt Dordt zijn beste voetbal!

Ook de historie is in het voordeel van Dordrecht, want de laatste twee thuis wedstrijden zijn door de lokale FC met mooie cijfers gewonnen. Door 2 eigen doelpunten van de Vogeltjes werd het vorig jaar 3-1 en daarvoor was het zelfs 5-0.
Tussendoor is er in Deventer eenmaal gelijk gespeeld en eenmaal gewonnen.
Kortom, het zijn altijd leuke wedstrijden en hopelijk wordt de goede serie vrijdag doorgezet aan de Krommedijk!

Na vier keer verloren te hebben, wist Dordrecht de volle drie punten mee te nemen uit Haarlem, waar Go Ahead thuis met speels gemak MVV versloeg. Het belooft vrijdag in ieder geval een spectaculaire wedstrijd te gaan worden, want beide ploegen spelen zeer aanvallend voetbal. Toch is het te hopen dat de doelpunten vrijdag van Dordtse zijde zullen komen!

Zorg dat je erbij bent!

hia
23 november 2009, 17:19
Ben t weekend weg...grrrr...
En om nog even het geheugen op te frissen : Pearl Harbour aan de Krommedijk !!!

www.youtube.com/watch?v=4hmexPeCg_0&feature=player_embedded

tifo
23 november 2009, 17:31
Beetje overdreven, we blijven zingen maar sinds de uitwedstrijd van 2 seizoenen terug is de spanning er grotendeels af. Toch leuk om te kijken of we de beste wedstrijd van de vrijdag kunnen laten zien.

Thoughtless
23 november 2009, 18:38
Ik hoop uiteraard op stuntje, maar gelijkspel zou voor mij al een zege zijn! Zo laat je zien dat Haarlem uit geen incident was en dat Dordt er weer is!

Waarom is er trouwens altijd zo'n spanning tussen Go Ahead en Dordt?

tifo
23 november 2009, 19:04
Ik hoop uiteraard op stuntje, maar gelijkspel zou voor mij al een zege zijn! Zo laat je zien dat Haarlem uit geen incident was en dat Dordt er weer is!

Waarom is er trouwens altijd zo'n spanning tussen Go Ahead en Dordt?

Zijn in de loop er jaren altijd wel wat incidentjes tussen Dordt en Eagles geweest (heb ik me laten wijs maken). En natuurlijk inmiddels 3 (of 2) seizoenen terug op de parkeerplaats. Maar ik zei juist dat de spanning minder word alweer ondanks dat er bijna elke wedstrijd over ze gezongen word. De wedstrijd vorig seizoen was al veel minder spanning.

Gunner1001
23 november 2009, 19:51
nouw :) ik verheug me wel op de wedstrijd , .

ben zeker weer van de partij .

laat dit een ''principe uitdaging '' zijn voor onze jongens , en dat ze de zelfde inzet en prestatie tonen als tegen ajax :) dan zie ik het goed komen .

1-0 voor ons !!!

hia
23 november 2009, 20:38
Iedere club heeft nu eenmaal een "aardsvijand ", en bij dordt is dat zeker sinds die laffe aanval de vogeltjes uit deventer.
En ja, tis al een eind afgezwakt, maar dit is in ieder geval weer zo'n wedstrijd die leeft!

Thoughtless
23 november 2009, 22:17
oke, laten we maar hopen dat de rivaliteit (voor zover nog aanwezig) zich dan maar beperkt tot wat heen en weer gezang.

Ik was bij Cambuur
23 november 2009, 22:19
Ik hou me vast aan die prachtige 8-0, waarbij hun 'supporters' tijdens de rust al huiswaarts keerden... Ik vind het wel weer tijd worden voor zoiets (maar 1-0 is ook uitstekend)!

Voor wat betreft de rivaliteit kijk ik nog verder terug, toen een aantal pino's de staantribune (ja, zo heette dat toen nog) meenden op te moeten komen. Over de afloop merk ik niet meer op dan dat de meeste aanwezige paraplu's zijn gesneuveld op pinohoofden...

Sacha071
24 november 2009, 07:22
Voor wat betreft de rivaliteit kijk ik nog verder terug, toen een aantal pino's de staantribune (ja, zo heette dat toen nog) meenden op te moeten komen. Over de afloop merk ik niet meer op dan dat de meeste aanwezige paraplu's zijn gesneuveld op pinohoofden...Daarmee begon het inderdaad. Ik heb het pamflet van de "Hooligan express" voor de terugwedstrijd hier nog bewaard in een doos met memorabilia.

Sprak een tijdje geleden onder het genot van een Grolsch biertje wat van die GAE gasten die er bij waren destijds. Het zijn inmiddels allemaal belegen mannen van achter in de dertig. Ze waren met de trein gekomen en hadden door het hele land al klappen opgelopen. Dachten ze in Dordt weer goed te maken. Ze waren het wel met me eens dat dat niet was gelukt.

Deze wedstrijd wordt lastig. Een kleine overwinning dus. 4-3 ofzo.

Kan iemand ook gelijk een topic openen voor Excelsior?

Jah
24 november 2009, 08:27
3-1... Gewoon een van de 38 wedstrijden hoor.

Thoughtless
24 november 2009, 08:38
Wordt lastig hoor, Eagles zijn erg goed bezig en zijn voetballend erg sterk. Maar als dordt zjin eigen spelletje speelt is het voor iedereen lastig voetballen aan de Krommedijk!

GreenWhite
24 november 2009, 09:43
Vol vertrouwen klopt mijn hart... 2-0.
Doelpunten van Zeefuik en Ramos

Dordtenaar
24 november 2009, 13:34
present!!!

en duidelijk met een 2-0 overwinning

mag je met een paraplu naar binnen want het word slecht weer!!!hahah

Thoughtless
24 november 2009, 14:45
Ga denk ik maar verkleed als vogelverschrikker :D

wijk9
24 november 2009, 18:03
is er trouwens al iets bekend of er geschonken wordt ???

Paul-tje
24 november 2009, 18:56
Lastige wedstrijd. 8-0 gaat het zeker niet worden tegen de koploper. Een punt zou zeer mooi zijn. 1-1.

hia
24 november 2009, 19:55
Die 8-0 was echt een legedarische pot!
Bij de 5-0 trokken de gae supporters al hun spandoeken van t hek, en verlieten het stadion. De stadion speaker te te springen in zijn hok, en werdt bijkans gek!!

Sacha071
25 november 2009, 07:35
Kan iemand ook een topic openen voor Excelsior. De wedstrijd is alweer maandag.

Thoughtless
25 november 2009, 08:33
done! weet iemand of het vrije verkoop is of niet?

De Eagles zullen vrijdag vast wel voor een vol uitvak zorgen, wordt sfeervol :D

Jah
25 november 2009, 08:52
Nee Eagles heeft vanzelfsprekend een verplichte buscombi. Net zoals wij dat naar hun ook de komende tien jaar wel zullen hebben. Aangezien zij de combi boycotten komt er maximaal een bus hierheen. Vorig jaar waren ze wel met 4 bussen want toen konden ze de play-offs bereiken en waren ze opeens niet meer zo fanatiek tegen verplichte buscombi's. Volgens mij is dat gewoon hun excuus dat ze als koploper weinig uitsupporters meenemen. Dat de ''hoolies'' die combi boycotten kan ik me nog iets van indenken maar dan houden ze toch genoeg normaal publiek over zou je zeggen.

Dordt
25 november 2009, 14:11
Ik verwacht geen 8-0 zoals een paar jaartjes geleden maar ik ga uit van een moeizame zege 2-1 !

Ik denk trouwens wel dat die " egels" met veel man komen

Sacha071
25 november 2009, 14:38
Dat de ''hoolies'' die combi boycotten kan ik me nog iets van indenken maar dan houden ze toch genoeg normaal publiek over zou je zeggen.Ik niet. Het is juist het normale publiek dat combi's dient te boycotten. Als je normaal bent heb je namelijk dat hele combigebeuren niet nodig. Ook naar Deventer niet.

Thoughtless
25 november 2009, 15:06
Ja eigenlijk wel ja. Ik maak altijd netjes een praatje met de mensen van de thuisclub, groet de steward en wens ze vooraf een fijne wedstrijd! En voel me niet te goed om ze te feliciteren met de punten als ze die pakken.

Ben
26 november 2009, 20:50
lekker bier he grolsch gr de tukker

Thoughtless
26 november 2009, 20:53
???

Wordt er eigenlijk bier geschonken morgen? of maken ze er een echte risicowedstrijd van?

Ben
26 november 2009, 21:04
geen idee zal toch wel denk ik?

AllStar
26 november 2009, 21:23
Staat het veld al onder water? Er valt wel héél erg veel regen nu . . :blush:

Thoughtless
26 november 2009, 21:55
Staat het veld al onder water? Er valt wel héél erg veel regen nu . . :blush:

Morgen valt er nog veel meer... Krijg je dalijk weer zo'n moeizame wedstrijd met veel glijpartijen. Ik vrees eigenlijk het ergste.

Dordt4Altijd
26 november 2009, 22:48
Als het maar doorgaat, een vrijdagavond zonder Dordt is toch altijd een beetje saai.

AllStar
27 november 2009, 09:33
Als het maar doorgaat, een vrijdagavond zonder Dordt is toch altijd een beetje saai.

Het is de hele ochtend al redelijk droog, maar als er vanmiddag weer net zoveel regen als gistermiddag/avond uit de lucht komt, ben ik bang dat er niet gespeeld gaat worden vanavond . .

Laten we hopen dat het meevalt :-)

DEMNTER
27 november 2009, 10:09
Groet uit DEMNTER, enne succes, ghe, ghe

tifo
27 november 2009, 10:30
Groet uit DEMNTER, enne succes, ghe, ghe

Demnter ? Verrekte MONGOL! Maar goed jullie ook met je volle bus supporters.

http://www.youtube.com/watch?v=xrwSvV18Ao8&feature=related

PS: Luinge fluit :S en dat is goed voor helemaal niemand..

DEMNTER
27 november 2009, 10:32
:winner_first_h4h:

Thoughtless
27 november 2009, 10:59
Hmm nog nergens ook maar 1 bericht over afgelastingen tot dusver. Klaart in loop van de dag op. Ik denk dat het wel doorgaat.

Of de scheids moet het onbegonnen werk vinden vanavond.......

Dordtenaar
27 november 2009, 10:59
laat dat jongetje maar.volgens mij is het die zelfde flikker als op het filmpje.

Thoughtless
27 november 2009, 11:01
:winner_first_h4h:

De vogeltjes toch............

Benieuwd of meneer nog zo vrolijk is als de vogeltjes zonder punten weer naar hun nestje kunnen

!!!078!!!
27 november 2009, 11:01
De schapenkoppen vreten vanavond 11 vogeltjes op! Weg 1e plaats:)

We gaan een mooi "lang weekend" tegemoet! Moet je vanavond al iets opgeven voor maandag eigenlijk?

Thoughtless
27 november 2009, 11:03
Je hoeft niet op te geven, is vrij vervoer!

673
27 november 2009, 12:59
Echt triest dat ze maar met 1 bus komen.. alleen omdat ze tegen combi zijn ok ben ik ook maar het zal nooit meer zijn als in de 90e jaren.. gewoon lekker op eigen vervoer naar stadion toe en dan vechten en plaats nemen in het uitvak...:P maarja die 50 gaan wel weer jankend de schapenhel uit.

Dordtenaar
27 november 2009, 13:08
als je de WEDSTRIJD wil bezoeken dan moet je met de combi

Dordtenaar
27 november 2009, 13:10
ps.legitimatie plicht bij de poort!!!

Thoughtless
27 november 2009, 13:15
Hmm beetje onnodig al vraag je het mij.

tifo
27 november 2009, 13:39
Tegen AJAX hebben ze er ook niet om gevraagd zal wel meevallen dus.

ZwarteSchaap
27 november 2009, 14:54
Denk dat als ze mn kop zien, mn legitimatie niet nodig hebben ;p

(Ben vroeger ook stout geweest hehe)

Sacha071
27 november 2009, 15:39
ps.legitimatie plicht bij de poort!!!Nodeloze opmerking op de website. Er is in Nederland in zijn algemeenheid al een wettelijke legitimatieplicht voor personen boven de 14 jaar. En iedereen wordt geacht de wet te kennen. Geen idee waarom dit dan nog verteld moet worden.

Paul-tje
27 november 2009, 17:37
Nodeloze opmerking op de website. Er is in Nederland in zijn algemeenheid al een wettelijke legitimatieplicht voor personen boven de 14 jaar. En iedereen wordt geacht de wet te kennen. Geen idee waarom dit dan nog verteld moet worden.

Service naar je klanten toe. Het is toch slordig als deze teruggestuurd zouden worden omdat ze het vergeten zijn.

Ben heel benieuwd wat het zometeen gaat worden. Heb er niet zo'n goed gevoel bij.

Gunner1001
27 november 2009, 18:03
beetje dubbel :) maar ach , kben weg , ksie ons in het stadion wel weer :P .

TOT straks ( PS het is nog droog ^^ whiehow )

Gunner1001
27 november 2009, 21:14
en dat zijn weer 3 puntjes + een goed weekend :) .

Goeie wedstrijd tegen de nummer 1 uit de JL .

1e helft waren de 2 ploegen redelijk gelijk aan elkaar . met hier en daar een paar vlagen .

de 2e helft was FC dordt Bij Vlagen sterker en in die vlagen scoorde het dus ook 2 keer :)

Eindstand 2-0

Goeie sfeer op west .

Slechte sfeer in de uittribune :) top avond :)

673
27 november 2009, 21:20
Was weer lekker ouderwets druk op west, en de sfeer zat er goed in, hoop dat we deze vorm de volgende wedstrijden kunnen volhouden want zelfs de nummer 1 uit de jupiler league kan niks maken tegen dordrecht wanneer ze in vorm zijn

Tifodordrecht
27 november 2009, 21:40
heerlijk is dat toch, winnen van de eagles!
Sfeer was redelijk matig op noord, veel mensen die niet meededen met liedjes blabla...

Cor Lems
27 november 2009, 21:43
Prima overwinning

ZwarteSchaap
27 november 2009, 23:50
twas koud maar geweldig :)

FCD!
28 november 2009, 00:16
heerlijk is dat toch, winnen van de eagles!
Sfeer was redelijk matig op noord, veel mensen die niet meededen met liedjes blabla...

west was heerlijk sfeertje hor:guitar:

Dordtenaar
28 november 2009, 05:47
lekkere wedstrijd,3 punten,zit in de flo dus op naar maandag.

Kaartjes heb ik al!!!!!ahhahahahaha

FC Dordrecht Fan
28 november 2009, 08:36
Pasveer (de keeper van Go Ahead) zegt het volgende over de wedstrijd: "Wij hebben verloren omdat we op een slecht veld speelde. Bij Go Ahead hebben we een beter veld". Vervolgens in het volgende interview met Johan Versluis werd gevraagd of Johan met de uitspraak van Pasveer het eens was. Johan antwoordde dat als volgt: "Wij spelen dan toch ook op het 'knollenveld', maar wij winnen wel".

Wat een mooi excuus van Pasveer, altijd zoeken naar een oorzaak! (ooit van regen gehoord! ;))

FC Dordrecht Fan
28 november 2009, 08:40
Even offtopic:

Wil ik de XXL samenvatting van kijken van FC Dordrecht - Go Ahead Eagles, zie ik daar onder vervolgens de reacties:

www.fcforum.eu het voetbalforum van Nederland

RAFC1972 | 28 NOVEMBER 2009 08:17

@ Ad Heijsman voortaan niet zo spammen op jupilerleague.nl :lach010:

Cor Lems
28 november 2009, 08:45
Even offtopic:

Wil ik de XXL samenvatting van kijken van FC Dordrecht - Go Ahead Eagles, zie ik daar onder vervolgens de reacties:

@ Ad Heijsman voortaan niet zo spammen op jupilerleague.nl :lach010:

Soms is dat even nodig, even naast het forum dat ik beheer http://forum.voetbalzone.nl mijn andere forum onder de aandacht te brengen ;)

Thoughtless
28 november 2009, 10:01
Was mooi avondje. Eagles alleen in de eerste helft dichtbij een doelpunt geweest, maar dordt pakte na rust terecht de voorsprong. Goed vastgehouden en toch wel weer eens lekker, 3 punten thuis!

Ben
28 november 2009, 10:50
Was een goede wedstrijd dordt heeft weinig tot niets wegegeven maar zefl genoegkansen gehad en daarom verdient gewonnen heeeeeeeeeeeeeeeerlijk haha.jammer alleen dat ze op west met elkaar op de vuist gingen triest asl supporters onderling rusie maken en de reden:twee knapen teveel drank en drugs op stoeltje kapot trappen en dan hard in je eigen vak gooien zodat iemand anders hem vol in zijn gezicht krijgt zo,n gozer moet je voor zijn leven schorsen triest triest.

tifo
28 november 2009, 10:56
Was een goede wedstrijd dordt heeft weinig tot niets wegegeven maar zefl genoegkansen gehad en daarom verdient gewonnen heeeeeeeeeeeeeeeerlijk haha.jammer alleen dat ze op west met elkaar op de vuist gingen triest asl supporters onderling rusie maken en de reden:twee knapen teveel drank en drugs op stoeltje kapot trappen en dan hard in je eigen vak gooien zodat iemand anders hem vol in zijn gezicht krijgt zo,n gozer moet je voor zijn leven schorsen triest triest.

Bij FC Twente gebeurt dit nooit ik denk dat ik daar blijf en nooit meer terug kom..

Ben
28 november 2009, 10:59
duidelijk

tifo
28 november 2009, 11:09
http://www.jupilerleague.nl/video/1001185.php

http://www.jupilerleague.nl/video/1001172.php

En in tegenstelling tot Pasveer was Ulderink wel reeel.

AllStar
28 november 2009, 16:24
Klik hier voor foto's (http://timversnel.nl/galleries/2009_11_27_fcdordrecht_goaheadeagles) :whistle::1:

!!!078!!!
28 november 2009, 16:34
Heerlijke wedstrijd! Heerlijke avond! Mooi om te zien hoe gefrustreerd die gasten in het uitvak waren, ha! Gister gewonnen van nr.1 maandag van Periodekampioen!:D

FC Dordrecht Fan
28 november 2009, 17:04
Heerlijke wedstrijd! Heerlijke avond! Mooi om te zien hoe gefrustreerd die gasten in het uitvak waren, ha! Gister gewonnen van nr.1 maandag van Periodekampioen!:D

En dan voor de wedstrijd nog zingen van: Wij staan bovenaan en vieren feest! :) Prutsers die gasten uit deventer!

Thoughtless
28 november 2009, 18:15
Klik hier voor foto's (http://timversnel.nl/galleries/2009_11_27_fcdordrecht_goaheadeagles) :whistle::1:

Mooie foto's, de serie van de goal van Sequira zijn wel grappig!

En die foto van het stadion met al die regen, mooi gekozen plaatje!

FC Dordrecht Fan
28 november 2009, 19:34
Mooie foto's, de serie van de goal van Sequira zijn wel grappig!

En die foto van het stadion met al die regen, mooi gekozen plaatje!

Inderdaad mooie foto's... ook die van Sequira "Sportactie" (achter elkaar schieten van foto's)...

673
29 november 2009, 13:56
Die foto`s op de fc dordrecht site zijn echt mooi , zeker die foto`s van west (die 10e foto heerlijk), ik weet zeker wanneer we ze elke wedstrijd zo aanmoedigen dat geen club ons kan verslaan in eigen huis, maarja ben bang dat de helft succes supporters waren