PDA

Volledige versie bekijken : El Khalifi kampioen?

PHM
21 november 2009, 15:34
Leuk voor hem..

El Khalifi gaat voor titel en handdruk Obama
Rachid El Khalifi schopte het in Nederland slechts tot de Jupiler League, maar in Amerika strijdt hij zondagnacht om de landstitel. Voor de speler van Real Salt Lake een duel met het LA Galaxy van David Beckham. "Ik vind het heel bijzonder."

"Toen ik een aanbieding kreeg van Real Salt Lake, dacht ik niet dat ik bij een titelkandidaat terecht zou komen", zegt El Khalifi in het Algemeen Dagblad. "Maar wij verrassen in de play-offs alle hoger ingeschatte ploegen. Wij hopen dat zondag ook Los Angeles Galaxy onderuit gaat."

De kans is bovendien aanwezig dat rechtshalf Beckham zijn directe tegenstander is. "De trainer wisselt veel in de basiself. Ik krijg mijn speeltijd afwisselend rechts of links op het middenveld. Maar ik reken erop dat ik in de finale zoveel mogelijk op links mag spelen."

Met de finale in het vooruitzicht lonkt een ontmoeting met president Barack Obama. "Ja, de winnaar mag op audiëntie. Dat zou echt uniek zijn. Dat maakt helemaal geen Nederlander mee. Bovendien geeft de MLS alle spelers een ring. Dat is echt iets bijzonders. Als ik die win, ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die zoiets in huis heeft."

De dertigjarige El Khalifi is geboren in Rotterdam en kwam in Nederland uit voor FC Dordrecht, FC Emmen en SC Cambuur. Afgelopen zomer maakte hij de overstap naar de Major League Soccer, met als resultaat de finale om de landstitel. "Wij voelen ons absoluut niet kansloos", aldus El Khalifi.

Thoughtless
22 november 2009, 12:07
Leuk voor m! Altijd wel genoten van hem aan de Krommedijk!

Wil hij niet komen afbouwen bij ons :P

PHM
22 november 2009, 18:42
Vond hem altijd technisch een van de beste die ik ooit bij Dordt gezien heb.
Maakte alleen amper doelpunten. Daar begon hij pas mee toen hij bij ons vertrokken was...

Thoughtless
22 november 2009, 20:53
Ja klopt, maar toen had Marco Boogers nog zijn pantoffeltjes aan he!

Sacha071
23 november 2009, 07:05
Ze hebben gewonnen!

Thoughtless
23 november 2009, 07:38
Dordt brengt kampioenen voort he!

tifo
23 november 2009, 09:41
Dordt brengt kampioenen voort he!

Khalifi heeft niet gespeeld :admin:

Sacha071
23 november 2009, 09:51
Khalifi heeft niet gespeeld :admin:
Nick van der velden heeft vorig jaar ook nauwelijks gespeeld bij AZ. En toch is hij bij Dordt uitgebreid gefêteerd over de behaalde titel..

PHM
23 november 2009, 10:33
El Khalifi pakt titel met Real Salt Lake

(Novum) - Real Salt Lake City heeft de titel in de Amerikaanse voetbalcompetitie MLS veroverd. De ploeg waar de Nederlander Rachid El Khalifi onder contract staat won in de finale van de play-offs van David Beckhams Los Angeles Galaxy. Na de reguliere speeltijd stond er 1-1 op het scorebord, in de strafschoppenserie trok Salt Lake aan het langste eind.

Het favoriete Los Angeles kwam in de finale nog wel op voorsprong via Mike Magee, die op slag van rust scoorde. Robbie Findley bracht Salt Lake, dat voor het vijfde seizoen op het hoogste niveau speelt in de Verenigde Staten, na een uur spelen op gelijk hoogte. Vervolgens moesten strafschoppen uitkomst bieden waarin international Landon Donovan de bal over schoot.

El Khalifi, voormalig speler van FC Dordrecht, FC Emmen en Cambuur, kwam in de finale niet in actie. Aan de kant van Los Angeles was er wel een basisplaats voor Greg Berhalter. De Amerikaanse verdediger speelde in het verleden voor FC Zwolle, Cambuur en Sparta.

Thoughtless
23 november 2009, 16:55
Ach het gaat om het idee he!

Dordtenaar
24 november 2009, 13:37
is ook zijn titel want hij heeft zat wedstrijden gespeeld!!!