PDA

Volledige versie bekijken : Género Zeefuik

FCD!
22 september 2009, 13:50
kwam een interview met zeefuik tegen, voor de liefhebbers:

EXCLUSIEF- Mega-interview met Género ZeefuikGénero Zeefuik speelt dit seizoen op huurbasis bij FC Dordrecht. De negentienjarige aanvaller staat onder contract bij PSV, maar vertoont momenteel zijn kunsten in de Jupiler League. Voetbal Centraal ging in aanloop naar het duel met SC Cambuur op bezoek bij Dordrecht en sprak met Zeefuik over zijn huidige club, PSV, Ajax en zijn ambities. 'Ik wil vijftien goals maken en basisspeler worden bij PSV.'

Género, FC Dordrecht is goed begonnen. Jullie staan tweede

Zeefuik: 'Inderdaad. Dat is een goede prestatie. Ik hoop dat we deze notering vast kunnen houden. Ik wist van tevoren al dat Dordrecht een goede ploeg was. Onze voorbereiding was verder aardig, wel goed eigenlijk. Bovendien hadden veel ploegen moeite met ons. De tweede plaats verbaast mij niet.'

Wat vind jij van het niveau van FC Dordrecht?
'Erg hoog. We spelen erg fel en veel ploegen hebben moeite met ons. Dat is ook onze verdienste. We hebben goede spelers zoals Marcel van der Sloot, Juanito Sequeira en Reinhard Breinburg. Ons hele team is gewoon goed. We werken bovendien erg hard. Onze kwaliteit? De omschakeling. We zitten er direct bovenop.'

Jij bent zelf ook lekker begonnen met drie goals in zeven duels
'Het gaat op zich wel lekker dit seizoen. Ik hoop dat ik deze vorm vast kan houden en mijn goals mee kan pikken. Het mogen er altijd meer zijn natuurlijk. Ik hoop dit seizoen minimaal vijftien keer te scoren. Maar goed we zien wel waar we eindigen.'

Dordrecht heeft naast jou ook Johan Plat gehaald. Jij staat in de basis
'Klopt, samen met John Verhoek. We hebben hier goede spitsen lopen. Ikzelf ben sterk, balvast en kan scoren. Dat kan Plat ook, maar de trainer beslist. De samenwerking met Verhoek bevalt me heel goed. Ik ben nu aan hem gewend en het gaat lekker. In het begin wist ik niet wat hij kon en hij niet wat ik kon. Maar nu zijn we aan elkaar gewend.'

Waar willen jullie voor spelen dit seizoen?
'In ieder geval willen we de play-offs halen. Misschien zit er wel meer in. Als we zo doorgaan wel in ieder geval. Natuurlijk komt er een periode waarin we wat slechter spelen. Tegen AGOVV speelden we slecht, maar dat hebben we goed opgepakt. Als we de slechte wedstrijden maar winnen en de punten pakken. We hebben genoeg andere spelers die in geval van blessures kunnen spelen. Wij kunnen in ieder geval van iedereen winnen.'

Afgelopen seizoen speelde je bij FC Omniworld. Dat ging lekker
'Ook al ging het minder met hen, met mij ging het wel lekker. Ik was wel tevreden. In het begin was het wennen, maar het was toch een mooie ervaring met een ploeg te spelen waarmee het minder ging. Dit seizoen gaat het best wel goed met hen. Ik hoop niet dat ze degraderen. Omniworld was ook dichtbij mijn huis. Uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om naar hen toe te gaan. Ook heb ik er in de B1 gespeeld. Het was even wennen, maar het heeft wel goed uitgepakt.'

En toen kwam je terug en wilde PSV je verhuren
'Ik moest in het tweede beginnen, bij Jong PSV. Ik had liever wat hoger gespeeld - in de Eredivisie - maar PSV vond me te jong. Ik heb rondgekeken met mijn vader en mijn zaakwaarnemer. Op zich baalde ik van PSV. Ik had stiekem verwacht dat ik een kans zou krijgen. Nu wil ik zo goed mogelijk presteren bij Dordrecht.'

Hoe kijk je nu tegen de beslissing van PSV aan?
'Ik ben nog jong, kan veel leren en me ontwikkelen. Dordrecht is geen verkeerde stap. Natuurlijk denk je stiekem aan PSV, maar goed het werd Dordrecht.'

Had PSV je die kans moeten geven?
'Moeten is wat anders. Ze hadden het wel kunnen doen vind ik. Ik neem PSV niets kwalijk. Ik ben nog jong.'

Toch had je in de Eredivisie willen spelen
'Bij een middenmotor. Graag ja. Maar goed, clubs vonden me nog te jong. Dordrecht was echt concreet. Trainer Gert Kruys ging goed met mij om. Het spel vorig seizoen was ook prima. Daarom koos ik voor Dordrecht.'

Liverpool wilde je een paar jaar geleden hebben en ook Tottenham was geïnteresseerd
'Toen was ik zestien. Dat is toch wel erg jong om te gaan. Je ziet op tv dat er grote spelers rondlopen bij die clubs, maar ik was nog veel te jong. Het is wel leuk, maar ik wilde eerst maar eens hier presteren. Iedereen in mijn omgeving zei ook dat ik moest blijven.'

Ook VVV-Venlo wilde je hebben. Dan had je in de Eredivisie gespeeld
'Van PSV mocht dat niet. Jefferson Farfán zou weggaan, maar die bleef helaas. Dus moest ik ook blijven. Ik was graag naar VVV gegaan. Dat is toch een eredivisieclub. Ik had me daar wel graag op huurbasis willen laten zien. Dan had ik ervaring op kunnen doen.'

Farfán was dus jouw grote concurrent
'Er waren wel meer spelers mijn concurrent. PSV had een brede selectie. Dat was ook goed. Ik heb ook wel speelminuten gekregen. Maar goed ik ben nog jong. Ik ga me pas druk maken als ik 22, 23 ben. Als ik dan niet speel, dan zit het fout.'

Als ik jou zo is hoor, heb je er niet voor gekozen om bij PSV te blijven
'Natuurlijk heb ik er wel zelf voor gekozen. Je moet er achterstaan om voor een club te spelen. Ik heb wel met mijn vader en mijn zaakwaarnemer overlegd. Je gaat niet naar een club waar je niet voor wilt spelen.'

PSV wilde met je verder ondanks dat je weinig speeltijd zou krijgen
'Ik had kunnen blijven, maar dan was ik bij Jong PSV terecht gekomen. Ik wilde wel hogerop.'

Jij hebt op je zestiende gedebuteerd. Was je er toen al klaar voor?
'In het begin was het wennen aan het niveau. Later pikte ik het wel op. Tegen NAC ging het ook goed toen ik debuteerde. Ik vond het prima.'

Als je dan debuteert, zijn de verwachtingen hoog
'Klopt, mensen verwachtten dan ook veel van mij. Sommigen wisten ook niet dat ik pas zestien was. Ik wilde er gewoon van genieten en niet bang zijn om fouten te maken.'

Wat heeft de toenmalige trainer Ronald Koeman voor jou gedaan?
'Hij sprak vaak met mij. Hij heeft me gezegd niet bang te zijn om fouten te maken. Het was echt een aardige trainer. Daarna ging hij naar Valencia dus ik heb hem maar weinig gehad.'

Even terug naar het begin van je loopbaan. Je bent van Ajax naar PSV gegaan
'Ja klopt. Ik was niet goed genoeg voor Ajax en moest dus vertrekken. Daarna ging ik naar FC Omniworld.'

Ben je bij PSV een andere speler geworden?
'Bij Ajax was het best wel druk. Bij PSV was ik vrijer. Je kon lekker je ding doen. Bij Ajax moest je presteren, bij PSV was het was rustiger. Overal leer je iets anders. Bij Ajax moest ik diep spelen. Toen ik bij Omniworld speelde, kon ik ook weer terug naar Ajax. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.'

Heb jij speciale gevoelens bij Ajax?
'Ik heb zeven jaar in Amsterdam gewoond. Ajax zit nog steeds in mijn hart. Maar PSV is ook een mooie club. Ik wil in Eindhoven ook tonen wat ik kan. Als ik tegen Ajax speel, wil ik graag laten zien dat zij mij onterecht weg hebben gestuurd.'

Wat bedoel je?
'Ik wil laten zien dat ze mij niet weg hadden moeten sturen. Het zou kunnen dat ik daar door was gebroken. Ik heb er wel veel gespeeld. Het doet natuurlijk ook wel iets met hen dat ik bij PSV wel heb gedebuteerd.'

Laten we eens kijken naar Ajax en PSV. Wat zou er gebeuren als je nu naar Ajax gaat? Zou je het nu willen?
'Dat hangt ook af van PSV. Als ze me willen verhuren, dan zou ik misschien wel naar Ajax gaan. Het zou kunnen. Ik hoop nu op PSV. Mocht het daar niet lukken, dan moet ik toch verder gaan kijken.'

Als jij zo doorgaat bij Dordrecht, liggen er veel mogelijkheden. Misschien wel in de winterstop
'Zeker. Maar we zien het wel aan het einde van het seizoen. Ik denk dat we in de winterstop bij de eerste vijf staan. Ik richt me nu op Dordrecht. Ik hoop dat ik veel goals kan maken en hen kan helpen.'

Wat leer jij nu bij FC Dordrecht?
'Hoe ik beter kan lopen, kan kaatsen, kan scoren. Echt alles. Ook de trainer (Gert Kruys, red) is heel goed.'

Afgelopen seizoen heb jij gezegd: volgend jaar wil ik de eerste spits van PSV worden. Bestaat die kans?
'Het zou wel kunnen. Maar dan moet ik wel hard gaan werken.'

Komend seizoen is dus het seizoen van de waarheid
'Eigenlijk is dat dit seizoen. Ik heb nog een jaar contract bij PSV dus moet het nu laten zien. Ik wil natuurlijk weer terug. Als ze mijn contract verlengen dan heb ik weer meer tijd. Ik wil nu laten zien dat ik best bij het eerste team van PSV kan zitten.'

PSV heeft wel geroepen: Genero heeft de toekomst
'Daar ben ik ook heel blij mee. Ze zijn nog steeds geïnteresseerd in mij. Het is belangrijk dat ze mij niet kwijt willen. Ik heb nog de tijd.'

Tijd. Maar je had al hogerop willen zijn. Denk je daar over na?
'Je moet nooit te lang nadenken. Je weet wat je kunt en voor de rest komt het wel goed.'

Stel dat jij volgend seizoen een kans krijgt bij PSV. Wat wil je dan bereiken de komende jaren?
'Ik wil vaste basisspeler worden daar. Het eerst doen met invalbeurten en daarna een vaste waarde worden. Dat is de bedoeling.'

mauricenoord
22 september 2009, 14:02
leuk interview maar eigenlijk weinig over onze FC

bossie
19 oktober 2009, 12:20
had mn bedenkingen maar tot nu toe ben ik lopes even vergeten

GreenWhite
19 oktober 2009, 12:31
Hij begint erg lekker op stoom te komen. Erg goed om te zien.
En zoals Bossie zegt... Ik denk absoluut niet meer aan Lopes.

Ron
19 oktober 2009, 13:42
Als deze jongen zich blijft ontwikkelen zoals tie nu doet, dan vertrekt tie aan het eind van dit seizoen weer naar PSV. Howel ik liever zie dat hij nog een jaar blijft. En het interview ziend op www.jupilerleague.nl, is hij nog enorm bescheiden! Koesteren deze knaap!!!

Johan
19 oktober 2009, 14:40
Als hij zich blijft ontwikkelen dan verdient hij het ook om naar PSV te gaan en staat de deur open voor meer talenten bij grotere clubs, want dit is een goed visite kaartje.

Thoughtless
19 oktober 2009, 17:40
Als dit soort jongens bij dordrecht ervaring op kunnen doen, laat ze maar komen.

Johan
19 oktober 2009, 17:47
Dat bedoel ik, wie weet wat er nog voor ruwe diamanten eerst geslepen moeten worden bij een goeie club in de Jupilear. Dordrecht bewijst toch maar weer spelers beter te kunnen maken.

hia
19 oktober 2009, 17:58
Die Zeefuik is prima op zn plek hier!
Basisplaats, en kan zich prima in de kijker spelen.

FCD!
20 oktober 2009, 12:26
Zeker voor aanvallers/ aanvallende middenvelders, is dordt een goede club om ervaring op te doen voor jonge jongens.

mauricenoord
20 oktober 2009, 13:03
Zeker voor aanvallers/ aanvallende middenvelders, is dordt een goede club om ervaring op te doen voor jonge jongens.

ik denk niet alleen voor aanvallers en/of middenvelders hoor dordrecht is gewoon een goede club voor doorstromers..
maarja is de gehele jupilerleague dat niet?:JD:

FCD!
20 oktober 2009, 13:46
ik denk niet alleen voor aanvallers en/of middenvelders hoor dordrecht is gewoon een goede club voor doorstromers..
maarja is de gehele jupilerleague dat niet?:JD:

ik zeg ook niet 'alleen voor hun', maar 'zeker' voor hun,:wedgie: omdat dordt aanvallend voetbal speel.

oudkrispijn
20 oktober 2009, 14:02
ik lees dit artikel op de site van vi van verhoek.

20/10/2009 15:22

FC Dordrecht heeft het contract met John Verhoek met twee seizoenen verlengd. De twintigjarige aanvaller is bezig aan zijn tweede seizoen bij De Schapenkoppen.

'Hij heeft in elf duels al vijf keer gescoord en een aantal assists gegeven', zegt manager voetbalzaken Marco Boogers in de nieuwe Voetbal International. 'John is een geweldige jongen met een goede mentaliteit. Ik denk dat hij nog zestig wedstrijden in de Eerste Divisie nodig heeft om de stap naar een goede Eredivisieclub te kunnen maken.'

Boogers hoopt dat Verhoek voorlopig nog even aan De Krommedijk blijft. 'Hij heeft heel zorgvuldig een route uitgestippeld en hij weet dat hij bij FC Dordrecht nog veel kan leren. John laat zich niet gek maken. Ik denk dat wij nog veel plezier aan hem gaan beleven

zouw hij een volwaardige eredivisie speler kunnen worden?????????

ik heb men twijfels laat hem dit seizoen maar eerst is zien.

Dordtse
20 oktober 2009, 15:15
Ik twijfel daar echt niet aan.
Ik vind het een hele goede spits die altijd dreigend is. Elke wedstrijd werkt hij hard en maakt hij grote stappen in de goede richting. Dat deze jongen verder gaat komen dan FC Dordrecht ben ik echt niet bang voor.

Ron
20 oktober 2009, 19:22
Eeehmmmmm

Dit Topic gaat toch over Zeefuik????

FC Dordrecht Fan
20 oktober 2009, 19:39
Eeehmmmmm

Dit Topic gaat toch over Zeefuik????

Klopt dit is al de tweede keer dat er in een topic over een andere speler (John Verhoek) gaat...

Ik wil het nog even aankaarten... Lees eerst even wat voor Topics c.q. berichten (soms best wel veel) er zijn geplaatst sinds je laatste bezoek, en bekijk of je bericht toevoeging geeft op de desbetreffende topic. Zo houd je de Topic ON Topic, en is er geen redundantie (dubbele onzinnige posten) aanwezig op het forum... :please:

Alvast bedankt!

Dus nu weer on topic

Ron
20 oktober 2009, 21:24
IDD!

ON TOPIC!!!

Zeefuik doet Lopes VERGETEN!!!!