Volledige versie bekijken : FC Dordrecht doekt onrendabel beloftenelftal op
Cor Lems
14 mei 2009, 21:43
Geschreven op donderdag, 14 mei om 23:29
Het beloftenelftal van FC Dordrecht houdt met ingang van volgend seizoen op te bestaan. De Zuid-Hollandse eerstedivisionist is van mening dat het jeugdteam onvoldoende rendabel is en maakt dan ook gebruik van de mogelijkheid om het elftal te doen verdwijnen.
Marco Boogers, technisch manager van de Schapenkoppen, geeft in AD/Sportwereld tekst en uitleg omtrent het opheffen van het elftal. “Het heeft helemaal niets met het financiële plaatje te maken, het is geen bezuiniging. Wij zijn van mening dat de lichting die er nu aankomt, kwalitatief niet goed genoeg is.”
“Op korte termijn zijn er in mijn ogen te weinig spelers die de stap naar het eerste kunnen maken. We gaan volgend seizoen evalueren of het op deze manier werkt.” FC Dordrecht is niet de eerste club die dit seizoen afstand doet van het tweede team. Eind vorige maand maakte Telstar bekend de beloftenselectie op te heffen, hetgeen de club jaarlijks een bedrag van 90.000 euro bespaart.
Ook TOP Oss, Go Ahead Eagles en AGOVV stoppen met hun tweede teams. Een week geleden tenslotte maakte Roda JC bekend te gaan snijden in het beloftenteam. De maatregel houdt in dat het beloftenelftal van Roda volgend seizoen wordt gevormd door een selectie van spelers uit het eerste elftal en spelers uit de A-juniorenselectie.
Jammer,is ook goed te gebruiken om een speler volledig fit te laten maken
GreenWhite
15 mei 2009, 08:02
Ik ga er vanuit dat Marco weet wat hij doet. Als hij zegt dat het niet rendabel is geloof ik hem. Dan maar gelijk wat A-junioren laten doorstromen!
FC Dordrecht Fan
15 mei 2009, 11:56
Ik was juist erg benieuwd hoe die Arjan van Vuuren in het eerste speelt... Het is een aankomend talent die in de C jeugd één van de beste spelers was... Hij heeft toentertijd nog in oranje gespeeld.
GreenWhite
15 mei 2009, 12:13
Volgens mij gaat Dordt afscheid van hem nemen. Hij speelt in het 2e elftal toch? En hij stond niet tussen de namen die volgend jaar bij het eerste zitten. Dus denk dat hij weg gaat!
FC Dordrecht Fan
15 mei 2009, 12:31
Volgens mij gaat Dordt afscheid van hem nemen. Hij speelt in het 2e elftal toch? En hij stond niet tussen de namen die volgend jaar bij het eerste zitten. Dus denk dat hij weg gaat!
Dat is jammer!
welke namen wel dan ?
GreenWhite
15 mei 2009, 15:26
welke namen wel dan ?
In de nieuwe opzet krijgt A1 meer status. Ruud Heus, de afgelopen twee seizoenen coach van de beloften, zal na de zomer technisch eindverantwoordelijk zijn voor het hoogste jeugdelftal. Van het huidige A1-elftal krijgen de drie talenten Dane Brard, Ferhad Kemaldar en Arinneson Pauletta volgend seizoen een plekje in de A-selectie. Quincy Kompai, Marvin Westerduin, Floris van Bodegraven en Jeffrey Fortes, dit seizoen hoofdzakelijk actief in het opgedoekte reserveteam, gaan eveneens deel uitmaken van de selectie van trainer Gert Kruys. Van de rest is afscheid genomen.
AD.nl
Linksbuiten1982
16 mei 2009, 17:39
Ik was juist erg benieuwd hoe die Arjan van Vuuren in het eerste speelt... Het is een aankomend talent die in de C jeugd één van de beste spelers was... Hij heeft toentertijd nog in oranje gespeeld.
Arjan van Vuuren is al een poosje weg. Speelt sinds 2009 weer voor Kozakken Boys. In de oefenwedstrijd tegen Dordt in Ameide speelde hij al met de Werkendammers mee als linksachter.
FC Dordrecht Fan
16 mei 2009, 20:18
Arjan van Vuuren is al een poosje weg. Speelt sinds 2009 weer voor Kozakken Boys. In de oefenwedstrijd tegen Dordt in Ameide speelde hij al met de Werkendammers mee als linksachter.
Oh echt waar dat wist ik niet... wat ik al zei in dit topic, Arjan was en is een goed talentje.
Linksbuiten1982
17 mei 2009, 15:33
Oh echt waar dat wist ik niet... wat ik al zei in dit topic, Arjan was en is een goed talentje.
Vanwege zijn studie, die niet goed te combineren viel met FC Dordrecht, is hij vertrokken.
Dordtse
17 mei 2009, 21:18
Hij is wel 80x in een jaar geblesseerd
Hij is wel 80x in een jaar geblesseerd
Woaw dat is 2 keer meer dan pinas en van der sloot ;)
ZwarteSchaap
26 september 2009, 10:13
Klinkt misschien raar, maar als je kijkt naar het effect van zware oefenwedstrijden in de aanloop van de start van een nieuwe competitie, dan kun je er bijna niets uit opmaken blijkt altijd weer achteraf. En als je kijkt naar de amateurs dan zie je regelmatig dat bijv. een A-junioren elftal tegen een senioren elftal vaak goede resultaten behaald. Daarmee wil ik zeggen dat het misschien beter is om (beloftevolle)spelers tegen hun eigen eerste elftal regelmatig moet laten oefenen om de balans voor beiden elftallen op elkaar af te stemmen. Zo creeer je ook een gemeenschappelijk tactisch inzicht waardoor doorstroming van amateur tot professional het een stuk makkelijker maakt tegen de laagste kosten ...
'tis maar een idee maar denk dat het de moeite waard is om te bestuderen ...
ZwarteSchaap
26 september 2009, 10:19
Wat ik ook in principe raar vind dat er bij bijna alle professionele clubs de aandacht altijd uitgaat naar het eerste elftal terwijl juist die het gewoon uit zichzelf al zouden moeten kunnen. Ik zie liever dat de beloftes de aandacht krijgen van de managers, trainers, fysio etc...
Geeft daardoor aankomend talent ook meer inspiratie en doorzettingskracht en zullen de professionals daardoor altijd gedwongen zijn om te presteren ;p
Linksbuiten1982
24 maart 2010, 00:40
Inmiddels is dus (officieel) bekend geworden dat FC Dordrecht met ingang van het seizoen 2010-2011 weer over een Beloftenteam beschikt. Een belangrijke beslissing aangezien er op dit moment in de A1 een flink aantal grote talenten rondlopen die dan in het tweede team klaargestoomt kunnen worden voor het grote werk bij de hoofdmacht. Op deze manier hebben spelers als Guy Ramos, Johan Versluis en Bart van Muyen ook ooit het eerste elftal gehaald.
Ruud Heus en René Hiddink worden de trainers van dit team. Natuurlijk zal ook hoofdtrainer Henny Lee bij de duels aanwezig zijn.
FC Dordrecht Fan
24 maart 2010, 08:07
Inmiddels is dus (officieel) bekend geworden dat FC Dordrecht met ingang van het seizoen 2010-2011 weer over een Beloftenteam beschikt. Een belangrijke beslissing aangezien er op dit moment in de A1 een flink aantal grote talenten rondlopen die dan in het tweede team klaargestoomt kunnen worden voor het grote werk bij de hoofdmacht. Op deze manier hebben spelers als Guy Ramos, Johan Versluis en Bart van Muyen ook ooit het eerste elftal gehaald.
Ruud Heus en René Hiddink worden de trainers van dit team. Natuurlijk zal ook hoofdtrainer Henny Lee bij de duels aanwezig zijn.
Maar die Ruud Heus krijgt het nog druk met zijn nieuwe carrière. Assistent trainer bij Dordrecht, actief bezig zijn met het 2de elftal en manager zijn van LRC Leerdam... En hij komt vanuit Hoorn naar Dordrecht toe en dan richting Leerdam... druk hoor :15:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.