View Full Version : Combi's
Paul-tje
1 oktober 2008, 21:41
Het is dit seizoen wel heel erg. Haarlem op zondag, Helmond op maandag, nu TOP Oss. RKC, RBC en Eagles (als we mogen) zijn ook zekerheidjes. MVV en Zwolle verwacht ik ook nog. Met Den Bosch als autocombi erbij is het al de helft van de wedstrijden!
Valt daar nou echt niets tegen te doen?
Cor Lems
1 oktober 2008, 22:30
ja door lief te zijn...
Jah
2 oktober 2008, 08:39
Of dat de poltie gewoon zijn werk doet ipv voor een minderheid dit soort maatregelen te treffen. In Engeland zou dit niet kunnen want je kan eigenlijk mensen niet verbieden ergens heen te reizen. Moet je eens met groepen als vrouwen of turken doen. Nee maar voetbalsupporters mogen wel over 1 kam geschoren worden en voor die 25 man die weleens vervelend doen hebben we politie in Nederland. Maar die zijn te druk met forenzen bekeuren of studenten aanhouden omdat ze geen fietslicht hebben. Stel je voor dat ze echt werk zouden moeten doen en de openbare orde bewaken. Dat zou wat zijn?!
Hoe ze in Nederland met voetbal en de speeldata omgaan is echt belachelijk. En dan wordt gezegd dat het zoveel aan politiekosten kost maar de politie is er toch voor de burger? En de burger houdt massaal van voetbal dus het levert 100 keer meer op dan die politie inzet kost.
FC Dordrecht Fan
2 oktober 2008, 08:41
ja door lief te zijn...
Inderdaad... Een voorbeeld daarvan was de eerst de NIET combi bij RBC Roosendaal. Iedereen kon op eigen gelegenheid gaan (Trein, auto). Toen hadden we het na afloop van de wedstrijd verpest door te proberen de poort te slopen en de lange zijde op te gaan (wat gelukkig niet gebeurde). Sinds vorig jaar dus een buscombi geworden. Tevens logisch ook dat Haarlem een buscombi werd omdat vorig "supporters" "de treinstoeltjes hadden gemold".
Maar waar ik wel gelukkig bent is dat Excelsior nog altijd GEEN buscombi is. Laten we het houden zo!
Cor Lems
2 oktober 2008, 08:55
Of dat de poltie gewoon zijn werk doet ipv voor een minderheid dit soort maatregelen te treffen. In Engeland zou dit niet kunnen want je kan eigenlijk mensen niet verbieden ergens heen te reizen. Moet je eens met groepen als vrouwen of turken doen. Nee maar voetbalsupporters mogen wel over 1 kam geschoren worden en voor die 25 man die weleens vervelend doen hebben we politie in Nederland. Maar die zijn te druk met forenzen bekeuren of studenten aanhouden omdat ze geen fietslicht hebben. Stel je voor dat ze echt werk zouden moeten doen en de openbare orde bewaken. Dat zou wat zijn?!
Hoe ze in Nederland met voetbal en de speeldata omgaan is echt belachelijk. En dan wordt gezegd dat het zoveel aan politiekosten kost maar de politie is er toch voor de burger? En de burger houdt massaal van voetbal dus het levert 100 keer meer op dan die politie inzet kost.
Een deel mee eens, maar laten we nu ook niet doen alsof het de schuld van de maatschappij is. We bezitten supporters die wanneer ze een kans krijgen de confrontatie zoeken met supporters van de tegenpartij. Dus tja, als je dan op vrij vervoer mag gaan en je verpest het, dan moet men ook niet klagen dat men een combi krijgt.
Dat is hetzelfde als ik klaasje 100 euro leen en hij maakt daar misbruik van, dan zal de tweede keer ook op een andere wijze gebeuren. Je mag nog blij zijn dat je naar het voetbal kan, want als het aan de KNVB ligt, dan is supporters van de tegenpartij voortaan uitgesloten..... En ik zie het probleem van een combi niet zo, ik ga met Antwerp ook vaak zat met de combi (ook eigen schuld), maar ik vermaak me opperbest in de bus. Veel gein altijd onderweg, dus dat trek ik wel.
Het mooiste wat ik mee heb gemaakt met een combi was vorig jaar. We waren nog maar net vertrokken of we moesten al een sanitaire stop houden op een parkeerplaats, laat daar net twee bussen met Anderlecht supporters staan, die hielden hun hart al vast, maar dat werd echt ludiek opgelost.
We vertrekken weer, rijdt ineens de supportersbus van Racing Mechelen naast ons op de rijksweg, waarop beide bussen spontaan begon de springen en we hate kv (kv mechelen) te zingen.
Onderweg nog een paar supportersbussen van andere clubs tegengekomen. Zelden zo gelachen als die dag. Terwijl een andere combi ook top is, drinken en vreten in de bus, muziekje of filmpje op en met je maten, wat wilt een mens nog meer.
rob
2 oktober 2008, 09:59
Als het nou allemaal autocombi's waren was het nog niet zo erg. Ik kan een bus echt niet leuk vinden en velen met mijn. Daar komt nog bij dat het 3,5 keer zo duur is als met de auto.
Maar lekker wachten op MVV thuis dan maar :S
tifo
2 oktober 2008, 17:27
Inderdaad... Een voorbeeld daarvan was de eerst de NIET combi bij RBC Roosendaal. Iedereen kon op eigen gelegenheid gaan (Trein, auto). Toen hadden we het na afloop van de wedstrijd verpest door te proberen de poort te slopen en de lange zijde op te gaan (wat gelukkig niet gebeurde). Sinds vorig jaar dus een buscombi geworden. Tevens logisch ook dat Haarlem een buscombi werd omdat vorig "supporters" "de treinstoeltjes hadden gemold".
Maar waar ik wel gelukkig bent is dat Excelsior nog altijd GEEN buscombi is. Laten we het houden zo!
Pleur toch op met je ''supporters'' man, als je er niet bij was kan je er niet veel over zeggen net als de bussines. Neem aan dat jou bronnen het AD enzo zijn.
rob
3 oktober 2008, 14:05
En we weten allemaal hoe betrouwbaar het AD is
benny
3 oktober 2008, 16:28
combis zijn kut.
Cor Lems
3 oktober 2008, 19:06
combi's heb je vaak aan je eigen te danken, zo simpel is het.
Paul-tje
3 oktober 2008, 22:32
Onzin. De combi van vandaag is vanwege "bouwwerkzaamheden". En er is al minstens vijf jaar helemaal niets bij TOP Oss - Dordt gebeurd. Maar als iets eenmaal een combi is, dan krijg je hem daarna altijd.
Vandaag kostte TOP 25 euro. Vorig jaar 6,60 plus een paar euro benzinegeld.......
Cor Lems
4 oktober 2008, 05:55
Onzin. De combi van vandaag is vanwege "bouwwerkzaamheden". En er is al minstens vijf jaar helemaal niets bij TOP Oss - Dordt gebeurd. Maar als iets eenmaal een combi is, dan krijg je hem daarna altijd.
Vandaag kostte TOP 25 euro. Vorig jaar 6,60 plus een paar euro benzinegeld.......
Dat heet nu 'preventie' ....
vBulletin® v3.8.0 Release Candidate 2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.