PDA

View Full Version : Football Manager

Sev
16 september 2008, 18:02
Om dit gedeelte ook maar weer wat leven in te blazen;

Er zijn vast Dordtenaren die ook wel regelmatig Football Manager spelen. Ben sinds kort een nieuwe game gestart met NAC Breda (na een lange, succesvolle game die geeindigd is in 2021. Heb daarin onder andere bij FC Dordrecht (uiteraard! 3de seizoen UEFA Cup gewonnen was het beste wat ik bereikt heb), Liverpool, Ajax, Real Madrid, NEC, Arsenal, Nederland en Engeland gezeten.)

Eerste seizoen ben ik 2de geworden op 1 punt van kampioen Ajax. In de UEFA Cup lag ik er al veel te snel uit doordat ik in de 1ste ronde geloot werd tegen Tottenham en ook in de KNVB beker ging het schandalig, werd daar in de 2de ronde er uit gekicked door Heerenveen.

In seizoen 2 ben ik inmiddels in Januari 2009, ben koploper en zit in de 1ste ronde van de UEFA Cup met rechtstreekse uitschakeling, na de poule dus. In de poule waren Chelsea, RC Lens, Getafe en Spartak Moskou mijn tegenstanders en heb ze op wonderbaarlijke wijze allemaal verslagen. Sta nu tegenover Sporting. KNVB Beker is weer schandalig, 2de ronde er weer uit en weer tegen een club uit het noorden; FC Groningen deze keer..

FC Dordrecht Fan
17 september 2008, 08:28
Ik doe het ook weleens, maar de laatste tijd niet meer. Nu vroeg ik me af wanneer Football Manager 2009 uitkomt?

Sev
17 september 2008, 08:35
Over 2 maanden.

De nieuwe 'pitch' is naast 2D dan ook in 3D beschikbaar en onder andere bij aanvang van je nieuwe 'carriere' vindt er een persconferentie plaats. :)

FC Dordrecht Fan
17 september 2008, 08:40
Wat me ook leuk lijkt is dat je in Football Manager ook eens sponsors kan aantrekken (een soort van commerciele directeur erbij). Maar een persconferentie erbij is ook zeer leuk!

Sev
17 september 2008, 08:46
Wat me ook leuk lijkt is dat je in Football Manager ook eens sponsors kan aantrekken (een soort van commerciele directeur erbij). Maar een persconferentie erbij is ook zeer leuk!

Dat komt waarschijnlijk niet, sponsors, omdat dat natuurlijk geen 'Mananger' taak is. Aan de ene kant zou het me ook wel leuk lijken, daar niet van.

Er komt ook een mogelijkheid in, volgens mij elk seizoen bij het begin, dat er spelers op proef komen (re-gens). Voor grote clubs niet zo belangrijk, maar voor JL en lagere competities kan het erg van pas komen. Met Dordrecht had ik het toch vaak moeilijk met het aantrekken van spelers, op erg jonge talenten na.

Sev
17 september 2008, 10:50
In seizoen 2 ben ik inmiddels in Januari 2009, ben koploper en zit in de 1ste ronde van de UEFA Cup met rechtstreekse uitschakeling, na de poule dus. In de poule waren Chelsea, RC Lens, Getafe en Spartak Moskou mijn tegenstanders en heb ze op wonderbaarlijke wijze allemaal verslagen. Sta nu tegenover Sporting. KNVB Beker is weer schandalig, 2de ronde er weer uit en weer tegen een club uit het noorden; FC Groningen deze keer..

Kampioen geworden en sta inmiddels in de Halve Finale UEFA Cup tegen Bordeaux. :6:

wijnandfens
17 september 2008, 20:02
Ik ben sinds cm 3 (1996/1997) veslaafd aan dit spel, ik heb ook een aantal aardige records staan (officiele records)

Zo ben ik in CM 99/00 69 seizoen lang de manager van PSV geweest (dus 69 jaar bij 1 club)

Ook ben ik een paar keer FC Dordrecht geweest, grote successen behaald

FM06 21 seizoenen MYPA (finland) en 23 seizoenen Valur (ijsland) ook veel succes gehad met deze clubs.

NU FM 08
Deze staat op de forums van SI als het absolute record.

Ik speel nu Met Salernitana, ik ben begonnen in de Serie C, na 2 seizoenen ben ik gepromoveerd naar de serie B (via nacompetitie) na 5 jaar promotie naar de Serie A, eerste 12 jaar ben ik een middenmoter geweest, nadien ben ik altijd bij de beste 5 geeindigd, ben nu een serie A, Cup en CL winnaar, mijn club is verschrikkelijk rijk 2,67 miljard euro, ik ben rijk geworden door veel jonge talenten te kopen en deze voor vele 10-tallen miljoenen euro's weer door te verkopen.
heb een tranfer budget van 220 miljoen en een salaris budget van 390 milljoen (waar ik maar 100 miljoen van gebruik)

Ik begin straks aan SEIZOEN 52, een absoluut record, ben nu 18513 dagen bij de club.

PS: Ik speel dit spel eerliijk, dus niet werken met de editor of spel opnieuw starten als je ik verloren heb, als je dat wel zo doet, dan kun je het spel maar beter niet spelen, dan is de lol er gauw vanaf.

Wijnand

Sev
17 september 2008, 21:05
Wow, seizoen 52??? Gaat dat niet vervelen? Bij mij is het altijd moeilijk om bij een club te blijven, ben ook meer een clubhopper.

Wat wil je zeggen met je PS?

Cor Lems
18 september 2008, 07:27
PS: Wilt zeggen, dat hij duidelijk maakt dat hij het spel dus eerlijk speelt :)

wijnandfens
18 september 2008, 07:34
Juist!!! Cor

Sev
18 september 2008, 09:19
Oh, dacht dat dat richting mij was. Ik werk wel met Genie Scout, ken je vast wel. De één ziet dat als cheaten, de ander als een topscout in dienst.

Anyway:

http://img379.imageshack.us/img379/7246/transfersin0809to6.jpg
Júlio als vervanger voor Andrade, Matuidi neemt de plek van de inmiddels slechter geworden van der Leegte over. Hierdoor wordt Tymoschuk direct aanvoerder, Maximiliano Oliva vice-aanvoerder.
Alex nam de plek van Wijnaldum over en Andersen die van Villaluz.

Overmars trouwens alleen gehaald omdat het Overmars is. :D (Reeds gestopt & Assistent Manager)

http://img93.imageshack.us/img93/3994/transferszomer09tn7.jpg
Voor Corradini heb ik inmiddels een vervanger, ook een Italiaan. Als vervanger voor Eduardo heb ik Edman op het oog, mocht dat niet lukken zal waarschijnlijk een Nederlandse re-gen Eduardo vervangen.
Dik geld gevangen iig :) Hoop dat het bestuur volgend jaar een nieuw stadion kan en wil gaan bouwen, zou goed uitkomen.

Die loans naar Dordrecht kwamen te vervallen nadat Dordt wegens promotie de samenwerking verbrak.

http://img230.imageshack.us/img230/9232/eindstandtk3.jpg
Kampioen dus. Tevens UEFA Cup finale gehaald, maar verloren van Juve. Screen vergeten te maken, als iemand die nog wilt hebben maak ik hem wel ff.

KNVB Beker weer uitgepoept in de 2de ronde, deze keer door Groningen.

wijnandfens
18 september 2008, 09:32
was niet tegen jou bedoeld hoor,

Hoe is het mogelijk dat Tymoschuk bij NAC wil gaan voetballen? hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

wijnandfens
18 september 2008, 09:37
en hoe kom je aan zoveel geld? en welke tactic speel je mee?

Sev
18 september 2008, 09:42
Tymoschuk; Ik zou het niet weten. M'n assistent gaf aan dat hij wilde komen bij Zoeken naar Spelers en geprobeerd. Heb wel een hoop geld van mn transfergeld naar salaris moeten doen destijds.

Via de transfers in de winter van Wijnaldum en Villaluz heb ik direct alles weer uitgegeven. Heb nu door de verkoop van Andrade, Corradini en Eduardo een saldo van 80 miljoen.

Tactiek = Kimz 8.0.2. No Tweaking v2.1 (gedownload, ben er zelf niet zo'n held in :laugh:)

wijnandfens
18 september 2008, 09:45
ok bedankt, hoe werkt genie scout? en waar kan je dat downloaden?

Sev
18 september 2008, 09:48
ok bedankt, hoe werkt genie scout? en waar kan je dat downloaden?

Ik ga het even opzoeken. Het is eigenlijk gewoon een extreem goede scout, die zoekt op de CA/PA van spelers. Ik gebruik het vooral om goede re-gens te vinden, zodat ik mijn beleid uit kan voeren; kopen voor een prikkie/gratis -> verkopen voor miljoenen. Heb het in vorige games ook gedaan en zo kan je miljoenen werven.

Handig is ook wanneer je spelers wilt verkopen, je minimaal 5 miljoen boven zijn waarde vraagt als er veel clubs geinteresseerd zijn en dan verkopen door per maand te betalen. Zo kan je veel meer geld vragen voor spelers.

http://www.genie.fm/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=37

Als je hem gaat gebruiken is het het beste om dit te doen rond 15 Januari en rond 15 Juli. Rond 15 januari zijn de Zuid-Amerikaanse regens in het spel en in Juli de Europese. Rond 15 Augustus komen ook de Zuid-Afrikaanse spelers en die regio.

FCD!
18 september 2008, 09:56
welk spel is dat van die screenshots? FIfa manager? welk jaar?

wijnandfens
18 september 2008, 09:57
hoe werkt het dan precies, hoe gebruik ik het zeg maar? wat moet ik daarvoor doen?

Sev
18 september 2008, 10:00
welk spel is dat van die screenshots? FIfa manager? welk jaar?

Lees topictitel eens.

hoe werkt het dan precies, hoe gebruik ik het zeg maar? wat moet ik daarvoor doen?

Opstarten, dan in het knoppenmenu links je game laden. Vervolgens druk je CTRL F1 (knop: rode mannetje met vergrootglas) tegelijk, dan krijg je een zoekscherm. Vind 'Is Regen' aan en vul bij Potential Ability 175 - 200 in.

Dan gaat hij zoeken naar spelers die het potentieel hebben om net zo goed te worden als spelers zoals Ronaldinho/Silva/Zlatan etc.

wijnandfens
18 september 2008, 10:05
dat gaat dus buiten het spel om? je doet dus niks met FM08 zelf?

Je vind ze in genie scout en zoekt ze op in je FM08 game?

heb ik het zo goed?

Sev
18 september 2008, 11:05
dat gaat dus buiten het spel om? je doet dus niks met FM08 zelf?

Je vind ze in genie scout en zoekt ze op in je FM08 game?

heb ik het zo goed?Jep.

FC Dordrecht Fan
5 november 2008, 19:33
De demo is uit! Naar mijn mening ziet 3D er gelikt uit. De demo is alleen gericht op de engelse competitie en op het landenteam, het is alleen maar een half seizoen...

Op 14 november, dan komt die uit!

emielgrootenboer
5 november 2008, 20:13
Wijnandfens is de hoer van de FIFA, hoer van de FIFA, Hij is de hoer van de FIFA, HOER VAN DE FIFA..........

Met Fc Dordt kampioen als manager olé olé....

wijnandfens
18 november 2008, 13:12
emielgrootenboer, bedankt voor dit hoogstaand commentaar.

Dike-Side
22 november 2008, 16:50
ik heb nu ook fm 2009.
maar ik ken hem niet activeren:S
me laptop geef aan dat hij niet met i-net verbonden is,
en dus ken ik die klote game niet spelen..
weet iemnd hoe ik dit ken oplossen???
want ik zit wel gewoon op i-net met me laptop,
hij ken alleen niet connecten als hij hem moet activeren

Cor Lems
22 november 2008, 17:39
gewoon patchen, probleem opgelost.
Ik heb hem gedownd en een patch gebruikt en spelen maar.

Dike-Side
22 november 2008, 18:01
zou je wat meer info willen geven?:P haha
waar haal ik die patch vandaan, hoe gebruik ik hem...
thnx alvast

Cor Lems
22 november 2008, 21:46
zoals ik al zei, ik heb het spel zelf gedownd en daar zat de patch bij.
Je zou eens moeten googlen. ,)