PDA

View Full Version : Degradatie uit de Jupiler league

SCHAAKy
18 maart 2008, 10:48
Vanaf 2009/10 degradeert één Eerstedivisionist
18/03/2008 08:47

Clubs in de Jupiler League kunnen vanaf het seizoen 2009/10 degraderen naar de Topklasse van de amateurs. Dat is een jaar later dan aanvankelijk in de plannen van de KNVB was bepaald.

Vanaf het seizoen 2010/11 zal er maximaal één club per jaar instromen, zo werd maandagavond besloten door de vergadering van het bestuur amateurvoetbal van de KNVB. Die degradatie is afhankelijk van de wil van amateurclubs te promoveren.

In het seizoen 2009/10 wil de KNVB starten met de Topklasse, die bestaat uit drie amateurcompetities op het hoogste niveau met zestien clubs elk. De kampioenen van de drie Topklasse-liga's spelen om de algehele amateurtitel.

De ploeg die het landelijke kampioenschap verdient, mag promoveren. Wil die kampioen daar geen gebruik van maken, dan komt de nummer twee in aanmerking voor promotie. En als ook die weigert in de Eerste Divisie uit te komen, dan mag de nummer drie. Als ook die club geen trek heeft in promotie, dan zal er dat seizoen géén Eerstedvisionist degraderen.

Overigens moeten alle amateurclubs de komende weken nog stemmen over dit voorstel van de KNVB.
Bron: VI.NL

Hans
18 maart 2008, 11:53
Vind het een goede zaak. Wie onderaan eindigt, moet gewoon degraderen. Dit voegt ook weer een extra spanningselement toe aan de eerste divisie, niet alleen bovenin, maar ook onderin zal het spannend zijn. En daarbij: een derby tegen Papendrecht of ASWH er bij is ook niet slecht.

En nu maar nooit meer laatste worden!

Bredordt
18 maart 2008, 12:44
Ik vind het ook wel een logische gang van zaken.
Als je laatste wordt hoor je idd gewoon te degraderen, komt de spanning onderin ook ten goede.
Ik hoop alleen dat die derby tegen P'drecht of ASWH er niet komt, die ploegen zie ik momenteel zo snel geen algeheel amateurkampioen worden dus dan zou dat inhouden dat die wedstrijden in de topklasse gespeeld zouden gaan worden.....
En ook op Turkyemspor in de eerste divisie zit ik eigenlijk niet te wachten :ranting:

Nr 10
18 maart 2008, 13:28
Tuurlijk is dit een goede zaak, clubs als Haarlem en Eindhoven die momenteel onderin staan spelen nu eigenlijk nergens meer voor, ze weten toch dat ze niet kunnen degraderen dus is er ook geen druk.

Een derby tegen Papendrecht of ASWH is opzich wel leuk maar daar moeten we natuurlijk niet voor gaan. Dordt moet in de loop der jaren lekker aansluiten bij de subtop van de JL.

PHM
18 maart 2008, 14:33
Ik vind eigenlijk dat die amateurclubs niet moeten zeuren. Niks vrije keuze of er gepromoveerd wordt. Gewoon een normaal promotie/degradatiesysteem zoals in elk ander land. Volgens mij is het grootste probleem bij de amateurclubs hoe ze zonder de zwartgeldstromen, die in het betaald voetbal door beter toezicht niet mogelijk zijn, hun clubs overeind kunnen houden.

De spanning zal in de eerste divisie mooi toenemen met een degradatieregeling.
Kan niet wachten...

Cor Lems
18 maart 2008, 17:53
Waardeloze regeling, stel dat wij ooit zouden degraderen, dan kan je nu donderop zeggen dat het funest voor onze club is, voorts zit ik helemaal niet te wachten op een wedstrijd tussen Hollandia en Dordrecht.......

fc-dordrecht.nl
18 maart 2008, 18:56
Ik denk dat Nederland er nog niet klaar voor is. Ik heb niet echt zin om naar stadions(als je dat al zo mag noemen) met 1 tribune te gaan. Dan ga ik nog altijd liever naar clubs als Telstar en Haarlem

rotterdam
18 maart 2008, 21:05
verplichte buscombi naar aswh,papendrecht of barendrecht!!!hahahahahah

Hans
18 maart 2008, 21:23
Waardeloze regeling, stel dat wij ooit zouden degraderen, dan kan je nu donderop zeggen dat het funest voor onze club is, voorts zit ik helemaal niet te wachten op een wedstrijd tussen Hollandia en Dordrecht.......

Dat kan wel zo zijn, maar winnen en verliezen hoort nu eenmaal bij topsport. Dus wie laatste wordt, hoort gewoon te degraderen. Ik denk ook niet dat die amateurclubs zich makkelijk zullen handhaven in de eerste divisie. Daar worden de spelers nu vaak via vreemde constructies met sponsors betaald, dat zal bij promotie waarschijnlijk een stuk lastiger worden.

En laten we eerlijk zijn, TOP Oss, AGOVV, Haarlem, Telstar, Eindhoven enz. hebben we nu toch ook wel een keer gezien? Een beetje vers bloed kan geen kwaad!

Cor Lems
18 maart 2008, 21:41
Dat kan wel zo zijn, maar winnen en verliezen hoort nu eenmaal bij topsport. Dus wie laatste wordt, hoort gewoon te degraderen. Ik denk ook niet dat die amateurclubs zich makkelijk zullen handhaven in de eerste divisie. Daar worden de spelers nu vaak via vreemde constructies met sponsors betaald, dat zal bij promotie waarschijnlijk een stuk lastiger worden.

En laten we eerlijk zijn, TOP Oss, AGOVV, Haarlem, Telstar, Eindhoven enz. hebben we nu toch ook wel een keer gezien? Een beetje vers bloed kan geen kwaad!

Idd een beetje kan geen kwaad, maar een heel seizoen is mij toch teveel van het goede. Ik zie het wel in belgie, dan spelen wij in tweede klasse en soms echt tegen ploegen waar je nog in de wei staat. Ik vond het al een ramp dat omniworld en AGOVV erbij kwamen, straks speel je het hele seizoen tegen dat soort budploegen. Ik weet dat winnen en verliezen bij de sport hoort, maar waar is de grens..... want na de topklasse is er ook geen degradatie meer.

Ik denk persoonlijk dat landen zoals Belgie en Nederland geen cultuur heeft voor nog een divisie erbij. En laten we eerlijk wezen, een heel seizoen alleen maar wedstrijden tegen clubs als elinkwijk, hollandia, fc bal op het dak etc etc, zit je toch niet op te wachten, het is nu af en toe al behelpen....

Maar goed, dat is puur op mijn gevoel, ik kan er natuurlijk naast zitten

Tifodordrecht
18 maart 2008, 23:22
pff rot op met deze zooi! Vergeet aub niet dat dordt 5 jaar geleden ook 16/17de heel de tijd stond.. amateurclubs hebben niks te zoeken in de eerste divisie

Dordtnoord
19 maart 2008, 07:08
Goed dat je kan degraderen, nu maak t geen zak uit of je nou 20e of 19e word, houd de spanning eronderin ook nog leuk. Hopen, dat wij nooit meer laatste worden

Dordtse
19 maart 2008, 09:50
Dr is veel te weinig geld in het Nederlandse voetbal om dat te regelen

Cor Lems
19 maart 2008, 16:32
Ik hoop dat degene die nu pro zijn er ook zo over denken als ze heel het jaar tegen ploegen als heerjansdam op moeten nemen. Ik voorspel nu al: Degradatie is einde FC Dordrecht. In slechte tijden zat er al niet veel volk, wat moet dat wel niet geven als we nog een divisie lager spelen...

PHM
19 maart 2008, 18:20
Ik hoop dat degene die nu pro zijn er ook zo over denken als ze heel het jaar tegen ploegen als heerjansdam op moeten nemen. Ik voorspel nu al: Degradatie is einde FC Dordrecht. In slechte tijden zat er al niet veel volk, wat moet dat wel niet geven als we nog een divisie lager spelen...

Misschien wel meer omdat we dan tegen regioclubs spelen.. :jamie:

Cor Lems
19 maart 2008, 18:23
Misschien wel meer omdat we dan tegen regioclubs spelen.. :jamie:
Ik help het je hopen, want als het idd een verbetering is, dan zal ik het zeker toejuichen en mijn mening erop aanpassen, maar voorlopig zie ik alleen maar nadelen (als ik vanuit onze club kijk). Maar goed, gewoon zorgen dat we niet degraderen. Eredivisie here we come

DORDRECHT rulezzz
2 juni 2008, 16:18
mooi iets ! alleen wel duur grapje voor de clubs die promoveren

FC Dordrecht Fan
2 juni 2008, 20:42
**De hekkensluiter in de Jupiler League
degradeert vanaf het komende seizoen
naar de hoofdklasse bij de amateurs.
Omdat er wel een ploeg terug moet naar
de amateurs,maar er geen amateurclub
promoveert neemt het aantal clubs in de
eerste divisie af van 20 naar 19.

KNVB-preses Henk Kesler sprak maandag,
na afloop van de algemene vergadering
betaald voetbal,van een doorbraak:"Het
kan best zijn dat het jaar daarna twee
ploegen degraderen en er maar eentje
promoveert:Dat moeten we allemaal nog
even uitzoeken".

In mei besloten de clubs dat de Jupiler
League in 2010 in principe nog maar uit
zestien clubs zou mogen bestaan.
Bron: teletekst.nos.nl

Lekker is dat... We moeten als alle supporters van de eerstedivisie in opstand komen voor deze regeling!

Cor Lems
2 juni 2008, 23:19
ff zorgen dat we niet laatste worden, want degraderen zonder kans op terugkeer is natuurlijk van de zotte, ze willen natuurlijk van een club af, het liefst eindhoven of telstar, maar ik lach me gek als FC Den Bosch ofzo eruit vliegt, wat ze absoluut niet willen, benieuwd hoe ze het dan gaan doen. Voor de goede orde, den bosch hoeft er voor mij zeker niet uit, vind dat wel een leuke ploeg om heen te gaan. Mijn voorkeur

FC Omniworld en anders AGOVV, ik vind dat beide niks.

Nr 10
3 juni 2008, 07:04
Dan word het komend seizoen in ieder geval aanpoten voor Eindhoven, Haarlem en Telstar.

Deze 3 clubs komen denk ik het meest in aanmerking voor degradatie.

FC Dordrecht Fan
3 juni 2008, 09:56
Fortuna Sittard doet het de laatste jaren ook niet meer zo goed... maar je weet het nooit... hoe men nu gaat presteren in de eerstedivisie

Nr 10
3 juni 2008, 12:35
Fortuna idd ook maar ik zou het zonde vinden mocht die club degraderen, best een leuke club met een aardige aanhang.

Dan liever Eindhoven of Haarlem waar nooit geen kip in het stadion zit.

Cor Lems
3 juni 2008, 12:41
liever agovv of fc omniworld (wannabe schapen) en bij agovv zit ook geen fuck

Tifodordrecht
3 juni 2008, 13:52
tis jammer, maar opzich maak het het wel een stuk spannender. Omniworld gewoon terug hebben hier niks te zoeken...

Nr 10
3 juni 2008, 15:13
Het word er zekers een stuk leuker op onderin, ik vind het alleen wel zonde dat er geen ploeg uit de hoofdklasse kan promoveren dan is het helemaal boeiend.

Bij AGOVV zit idd ook geen hond maar als die niet zoveel tegengoals krijgen als dit jaar redden ze het wel. Omniworld mag ervan mij ook uit, dat foeilelijke stadion met foeilelijke naam mag ook wel verdwijnen uit het profvoetbal.

Maar goed we zien het wel, wij als Dordt hoeven ons geen zorgen te maken denk ik zo maar eens.

Dike-Side
3 juni 2008, 16:35
ik vin het alleen maar beter..
alleen dat enkel degraderen, zonder promoveren vind ik klote,
maargoed, wanneer de topklasse er is, zal het voetbal alleen maar omhoog gaan..
want dan moet je egt tot de laatste wedstrijd knokken..
terwijl dat nu heel vaak de laatste 10 wedstrijden niet meer hoeft, (onderin)

Hans
3 juni 2008, 18:07
Deze regeling is werkelijk belachelijk! De KNVB hoopt met deze maatregel Eindhoven, Telstar of Haarlem het betaald voetbal uit te krijgen. Vergeet niet dat dit ook gewoon clubs met een aardige historie zijn.

Ik ben voor invoering van degradatie uit de eerste divisie, maar er moet uiteraard wel de mogelijkheid zijn terug te keren in het betaalde voetbal. Dit is gewoon een kunstgreep van de KNVB om het betaald voetbal in te krimpen. Wat zullen ze bij de KNVB nog achter hun oren krabben als straks een club als FC Den Bosch of VVV uit het betaalde voetbal verdwijnt.

Deze regeling is werkelijk waardeloos. Waarom zouden wij dit jaar geen laatste kunnen worden? En verdienen wij het dan om voor altijd te verdwijnen uit het betaalde voetbal?

Tifodordrecht
4 juni 2008, 01:08
belachelijk....? Vind het wel meevallen.. Als er clubs zijn die jaar na jaar weer bij de laatste staan, wat heb je dan als doel in de jupiler league..

Het is jammer maarja, zolang wij maar niet degraderen vind ik alles goed..

En aan de statistieken te zien van de laatste jaren 10 jaar, zal dordt ook niet snel degraderen, naar mijn mening dan..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Grafiek_FC_Dordrecht_1976-2007.jpg

emielgrootenboer
4 juni 2008, 06:11
Mooi schema, alleen moet je er wel rekening mee houden dat in het jaar 98 en 03 er maar 18 ploegen meededen. Als toen die regeling er al was hadden wij al geen betaald voetbal meer in Dordt.

Cor Lems
4 juni 2008, 08:07
belachelijk....? Vind het wel meevallen.. Als er clubs zijn die jaar na jaar weer bij de laatste staan, wat heb je dan als doel in de jupiler league..

Het is jammer maarja, zolang wij maar niet degraderen vind ik alles goed..

En aan de statistieken te zien van de laatste jaren 10 jaar, zal dordt ook niet snel degraderen, naar mijn mening dan..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Grafiek_FC_Dordrecht_1976-2007.jpg

Ik wil niet veel zeggen, maar een paar jaar geleden waren wij ook nog maar een doelloos clubje, dus met andere woorden hadden we eigenlijk maar moeten degraderen.

Dit is gewoon een heel goedkope manier om van een paar clubs af te geraken, de KNVB heeft Eindhoven en Telstar verzocht zelf te stoppen, maar dat willen die clubs niet, nu gokken ze erop dat een van die clubs die ze aangeschreven hebben dat die laatste worden, zal wel grappig zijn als hun gok verkeerd uitpakt, al gun ik het de meeste clubs niet dat ze laatste worden afgezien mijn eerdere genoemde clubs, maar dan idd wel FC Omniworld on top, kut stadion, kut logo, kut veld, kut volk, kut club.

Tifodordrecht
4 juni 2008, 22:07
Ik wil niet veel zeggen, maar een paar jaar geleden waren wij ook nog maar een doelloos clubje, dus met andere woorden hadden we eigenlijk maar moeten degraderen.

Dit is gewoon een heel goedkope manier om van een paar clubs af te geraken, de KNVB heeft Eindhoven en Telstar verzocht zelf te stoppen, maar dat willen die clubs niet, nu gokken ze erop dat een van die clubs die ze aangeschreven hebben dat die laatste worden, zal wel grappig zijn als hun gok verkeerd uitpakt, al gun ik het de meeste clubs niet dat ze laatste worden afgezien mijn eerdere genoemde clubs, maar dan idd wel FC Omniworld on top, kut stadion, kut logo, kut veld, kut volk, kut club.

Kan best maar vind dat we na 2003 toch wel een stijgende lijn te pakken hebben, en we toch rond het linker rijtje telkens zitten.. dus dat doelloze clubje is toch wel een redelijke club geworden.

En jah iedereen weet toch wel hoe de hoeren uit zeist denken over de jupiler league.. Dus vind het helemaal niet zo erg dat het gedeeltelijk inkrimpt. Wordt spannender, meer een echte competitie..

We zullen wel zien hoe het uitpakt voor ons clubje!! :clapping::good1:

DORDRECHT rulezzz
20 september 2008, 10:17
Laat maar lekker iemand degraderen !!!! Werken voor je centen en elke wedstrijd is een finale !!