PDA

View Full Version : Worden er 2 teams uit de Jupiler League gegooit?

fc-dordrecht.nl
27 november 2007, 20:26
Slecht nieuws voor de Eerste divisie. 13 december neemt de Eredivsie CV een besluit over het plan van Algemeen PSV directeur Jan Reker. De verwachting is dat er vanaf het seizoen 2009/2010 niet achttien, maar zestien ploegen starten aan het seizoen in de Eredivisie.

Deze ingreep is volgens Jan Reker noodzakelijk om tot meer topwedstrijden in de Eredivisie te komen. Ook de verdeling van de TV-inkomsten zou een grote rol spelen. Medewerking van de Eerste divisie is echter noodzakelijk, daarin strijden nu al twintig ploegen tegen elkaar.

Daarom is de verwachting ook dat de Eerste divisie in een jaar tijd in zou worden gekrompen. Daar zijn diverse plannen voor. Zo zou er of een topklasse bij kunnen komen, die het betaald en amateurvoetbal gaat afscheiden. Of er worden twee tot vier clubs weggesaneerd uit het betaalde voetbal.

Nog niet zeker is of de Eerste divisie hier in mee wil, de Eredivisie denkt echter de druk op te kunnen voeren.

Als de eerste divisie niet meewil, dan zet de eredivisie de betalingen vanuit onze televisiegelden aan de eerste divisie stop. Wij financieren nu voor een groot deel de eerste divisie.

Liet een zegsman weten.

Het Algemeen Dagblad zet het plan van Reker om in tekst:
De eredivisie gaat van achttien naar zestien deelnemers. Die spelen elk 30 wedstrijden, waarna de bovenste acht en de onderste acht gescheiden zullen worden.

De bovenste acht - waarvan in de play-offs de bovenste vier clubs vier keer thuis en drie keer uit aantreden - spelen tot slot zeven duels, waarna de kampioen bekend zal zijn. Die wordt tevens ingeschreven voor de Champions League. Onder de overige plaatsen worden de dan beschikbare andere deelnamebewijzen aan de UEFA Cup en eventueel de Champions League verdeeld.

Van de ‘verliezerspoule’, de onderste acht ploegen uit de reguliere competitie, degradeert de nummer laatst rechtstreeks. De club die als voorlaatste eindigt, speelt promotie/degradatieduels met de nummer twee van de eerste divisie. Reker heeft voorgesteld de punten uit de reguliere competitie mee te nemen naar de play-offs.

Dat betekend dus dar waarschijnlijk Telstar en Haarlem uit de eerste divisie moeten verdwijnen wat vinden jullie?

Cor Lems
27 november 2007, 20:46
Dat de Jan Reker de PP kan krijgen

handen af van Telstar en Haarlem!

Paul-tje
27 november 2007, 21:53
Gaat allemaal om het geld. De grote clubs willen nog rijker worden via de tv gelden en de kleinere zijn daar dan de dupe van.

Belachelijk arrogant van de voorzitter van PSV om uitspraken over andere clubs te doen. Ik vermaak me meer bij Haarlem en Telstar dan 1,5 uur naar PSV in Moskou kijken.....

Misschien komt er een imkrimping of een topklasse of wat dan ook. Maar dat moet niet met gedwongen fuseren / opheffen van clubs gaan.

Nummerdrie
27 november 2007, 21:56
wahha cor lems wat moet jij nou weer met die oude lul als avater.
Doe dan die in de pinokkio versie die een paar jaar geleden op internet circuleerde!
derks:sad3::good1:

Cor Lems
27 november 2007, 22:07
wahha cor lems wat moet jij nou weer met die oude lul als avater.
Doe dan die in de pinokkio versie die een paar jaar geleden op internet circuleerde!
derks:sad3::good1:

Ehm, het is algemeen bekend hoe ik over Frans Derks dacht toen hij voorzitter was bij Dordt, ik had niet voor niks die actie tegen zijn vertrek op touw gezet jaren geleden.

Maar ik ben mans genoeg om toe te geven dat dhr Derks momenteel fantastisch werk doet voor alle eerste divisie clubs en dat mag ook gezegd worden. Die man gaat echt voor onze clubs door het vuur en daar heb ik diep respect voor en daarom is hij in mijn achting gestegen. Zeker omdat hij nu tegen die idiote plannen tegenin gaat, dus steun ik hem.

Dennis1987
28 november 2007, 06:03
ja ik vind dat er dan een top klasse moet komen net als in engeland meerder competitie's en amateurs voor een deel er bij maar ik vind niet dat haarlem en telstar weg moeten maar ja zal wel aan mij leggendie grote clubs denken toch maar aan geld en zelf mooi voetbal geven ze niet kan je beter naar dord kijken als naar psv of ajax of feyenoord vind ik want als die voor staan gaan ze met krukken voetballen en dord die gaat tot de 90 ste minuut vechten voor 1 punt

Dordtnoord
28 november 2007, 15:42
Ehm, het is algemeen bekend hoe ik over Frans Derks dacht toen hij voorzitter was bij Dordt, ik had niet voor niks die actie tegen zijn vertrek op touw gezet jaren geleden.

Maar ik ben mans genoeg om toe te geven dat dhr Derks momenteel fantastisch werk doet voor alle eerste divisie clubs en dat mag ook gezegd worden. Die man gaat echt voor onze clubs door het vuur en daar heb ik diep respect voor en daarom is hij in mijn achting gestegen. Zeker omdat hij nu tegen die idiote plannen tegenin gaat, dus steun ik hem.

Frans Derks heeft vroeger heel de club kapot gemaakt, mede door hem zijn we nu nog altijd schulden aan het afbetalen, Tuurlijk is zijn werk wat hij nu doet goed, maar T is en blijft Frans Derks.

Maar het is natuurlijk te gek voor worden wat Jan reker wil, de beste Meneer denkt alleen maar aan zichzelf en zn boere clubje. Onzin en waarom telstar en haarlem, Ken beter Omniworld of Agovv. Of gewoon de gene die dit seizoen laatste wordt. Maar laten we hopen dat het niet gebeurt, want het zou echt te gek voor worden zijn

Cor Lems
28 november 2007, 18:54
Frans Derks heeft vroeger heel de club kapot gemaakt, mede door hem zijn we nu nog altijd schulden aan het afbetalen, Tuurlijk is zijn werk wat hij nu doet goed, maar T is en blijft Frans Derks.

Verkoop toch geen onzin met betrekking tot de schulden. En heel de club kapot gemaakt is ook zwaar overdreven, de man heeft ook zat goede dingen gedaan, maar hij heeft ook een paar grote blunders gemaakt, vooral tegen Marco Boogers, dat was wel de druppel, maar om nu te roepen dat hij de club naar de kloten heeft geholpen dat is gewoon meelul gedrag, want de waarheid is totaal anders.

Dordtnoord
29 november 2007, 07:32
Verkoop toch geen onzin met betrekking tot de schulden. En heel de club kapot gemaakt is ook zwaar overdreven, de man heeft ook zat goede dingen gedaan, maar hij heeft ook een paar grote blunders gemaakt, vooral tegen Marco Boogers, dat was wel de druppel, maar om nu te roepen dat hij de club naar de kloten heeft geholpen dat is gewoon meelul gedrag, want de waarheid is totaal anders.

Als jij denkt dat het anders is.. moet je weten. Maar de club is nog steeds schulden aan het afbetalen van het tijdperk Derks.

Cor Lems
29 november 2007, 16:07
Als jij denkt dat het anders is.. moet je weten. Maar de club is nog steeds schulden aan het afbetalen van het tijdperk Derks.
Ja en Derks betaalde de schulden van de periode ervoor, zo lust ik er nog wel een paar. Ik ben geen vriend van derks, maar ik sluit mijn ogen niet voor de realiteit, verders weet ik dondersgoed hoe of wat er reilt en zeilt binnen de club ;)

Kok
29 november 2007, 17:54
Ja en Derks betaalde de schulden van de periode ervoor, zo lust ik er nog wel een paar. Ik ben geen vriend van derks, maar ik sluit mijn ogen niet voor de realiteit, verders weet ik dondersgoed hoe of wat er reilt en zeilt binnen de club ;)

Geen vriend, maar wel een fan? :p

Maar moet gezegd worden dat hij nu wel goed werk doet voor de eerste divisie clubs.
Ik ben wel voor plannen om de kwaliteit in de JP league te verhogen (Topklasse mag er wat mij betreft zo snel mogelijk komen), maar clubs als Haarlem wegsaneren dat gaat natuurlijk zomaar niet. Die Reker is het een beetje in zn bol geslagen.

edit: kwam deze hyves tegen: http://ahbenjr.hyves.nl/

PHM
29 november 2007, 20:53
Waarom zou een inkrimping betekenen dat juist Haarlem en Telstar verdwijnen?

Sinterklaas
30 november 2007, 10:07
Vraag ik me ook af.
Misschien heeft het met schulden te maken, maar zowel Telstar als Haarlen heeft een rijke traditie. Afblijven dus!

Freek078
30 november 2007, 15:03
volgens mij hebben haarlem en telstar momenteel het laagste gemmidelde bezoekersaantal, kan dat er iets mee te maken hebben??

Cor Lems
30 november 2007, 15:58
Daar heeft het mee te maken en omdat ze zo dicht bij elkaar zitten. Maar goed, als je op basis van toeschouwers clubs moet gaan weigeren, dan kan je alle clubs opdoeken, want elke club die onderaan speelt in de eerste divisie kan het schudden qua toeschouwers. Ik heb het in het verleden allemaal gezien, bijvoorbeeld Vitesse, die kennen nog een tijd dat er elke wedstrijd niet meer dan 400 man kwam kijken..... en nu is het dringen, AZ idem dito.

Makkelijk lullen om deze clubs eruit te gooien, de enige reden is dat wanneer die clubs eruit zijn, dat de grote clubs wat meer geld over houden, want die zielige jongens kunnen niet eens winnen van FC Kopenhage, Slavia Praag, Teplice en nog meer van dat grut. En daar krijgen wij (lees de eerste divisie clubs) de schuld van, het niveau is te laag.

Maar de grote clubs vergeten wel dat ze bij ons altijd lekker goedkoop komen shoppen en vaak spelers dan daarna weer doorverkopen met dikke winst, maar daar klapt men niet over.