View Full Version : Clublied
Johan
11 november 2007, 21:57
Ik vraag me toch eens af of er niet weer een goed clublied gemaakt kan worden, beetje jumpstyle idee ofzo en dan het oude schapenkoppen nummer ervoor gebruiken. als je nou "de jongens van Den Braven" vervangt door de jongens met een gave ofzo dan ben je toch weer klaar. maarja ik kan geen muziek maken, wie wel????
tifo
11 november 2007, 22:03
Ik vraag me toch eens af of er niet weer een goed clublied gemaakt kan worden, beetje jumpstyle idee ofzo en dan het oude schapenkoppen nummer ervoor gebruiken. als je nou "de jongens van Den Braven" vervangt door de jongens met een gave ofzo dan ben je toch weer klaar. maarja ik kan geen muziek maken, wie wel????
mja ik vind voor een club lied jumpstyle niet geschikt dan maar aparte muziek.. net als de clubliederen ervoor of bij deze
Dike-Side
12 november 2007, 12:47
haha aub geen jumpstyle zeg,
gewoon net als de rest van alle clubliederen..
met jumpstyle sta je egt voor paal..
fc-dordrecht.nl
12 november 2007, 13:23
alsjeblieft geen jumpstyle zeg dan heb ik nog liever opera
Dordtnoord
12 november 2007, 15:30
Ik vindt het altijd wel lache als die clubliedere een beetje ''oudbollig'' zijn, en alsjeblieft geen Jumpstyle, lekker laten zo :)
Nr 10
12 november 2007, 17:07
Lekker laten ja, laat het nostalgische er maar lekker in zitten.
Misschien hebben mensen wat ideeen voor nieuwe songs in het stadion.
FC Dordrecht Fan
12 november 2007, 17:32
Een paar seizoenen geleden hadden ze het ook geprobeerd een nieuwe clublied te maken. Maar dat draaide tot een flop. Het clublied ging voornamelijk over Chima Onyeike
Het ging over dit nummer:
http://www.fcdordrecht.nl/midden/actueel/clubliednieuw02.mp3
Johan
12 november 2007, 18:19
het was nou niet meteen de bedoeling dat het in jumpstyle was hè. nee bedoelde ermee dat je het wel wat mag op waarderen, maar wat ik al zei is dat we zingen nog steeds dat we de jongens van den braven terwijl meneer den braven allang zijn centjes niet meer aan dordt geeft. Maar het lied blijft goed en den braven is makkelijk te vervangen voor een woord dat tijdloos is, alleen ik kan dat niet.
tifo
12 november 2007, 18:44
Een paar seizoenen geleden hadden ze het ook geprobeerd een nieuwe clublied te maken. Maar dat draaide tot een flop. Het clublied ging voornamelijk over Chima Onyeike
wat een vies nummer bah :p
tifo
12 november 2007, 18:45
het was nou niet meteen de bedoeling dat het in jumpstyle was hè. nee bedoelde ermee dat je het wel wat mag op waarderen, maar wat ik al zei is dat we zingen nog steeds dat we de jongens van den braven terwijl meneer den braven allang zijn centjes niet meer aan dordt geeft. Maar het lied blijft goed en den braven is makkelijk te vervangen voor een woord dat tijdloos is, alleen ik kan dat niet.
mja je kan den braven ook op vatten als brave jongens alleen dan in een wat ouder nederlands :6:
Waus
12 november 2007, 18:57
Van mij hoeft het niet tijdloos te zijn. Ooit was Dordt van Den Braven en echte supporters vergeten dat niet meer. Net als het Wilhelmus, qua actualiteitswaarde is het zwaar achterhaald maar het blijft (gelukkig) ons volkslied. Ik vind het huidige clublied heel oke.
Cor Lems
12 november 2007, 19:07
Het clublied mag best iets veranderd worden, maar dan in een tijdloze versie, geen huidige spelersnamen of de stadionnaam in verwerkt.
Cor Lems
12 november 2007, 19:07
Heldennummer!
FC Dordrecht Fan
12 november 2007, 20:08
Die goeie ouwe tijd ;) :P
fc-dordrecht.nl
12 november 2007, 21:24
Het clublied mag best iets veranderd worden, maar dan in een tijdloze versie, geen huidige spelersnamen of de stadionnaam in verwerkt.
Die huidige spelersnamen vind ik niet echt belangrijk. De meeste spelers zijn toch over een paar jaar weg. Het zou wel vet zijn als er mensen FC Dordrecht liederen zoudne maken hoeft net perse het clublied. Ik zou het graag doen maar ik kan het niet
Nummerdrie
12 november 2007, 22:03
Ze kunnen gewoon het oude den braven clublied en ds'79 clublied draaien in het stadion.
Waarom dat nog niet gebeurd is voor mij nog een raadsel. Ergens rond 1999 hebben ze ooit gevraagd muziek door te geven aan de radiokamer zodat die nummers gedraaid zouden worden. Meteen daarna is DJ Chemo aan de slag gegaan en heeft wat stampnummertjes gemaakt die zo af en toe nog te horen zijn.
Ik denk dat er geen enkele supporter moeite mee heeft als ze voor de wedstrijd en/of in de rust de standaard sky radio nummertjes veranderen voor deze twee Dordtse clubliederen (want dit zijn toch de twee die we liefhebben!?!?). Commercie kan ook geen excuus zijn want als er één BVO nog niet al teveel daarin meegaat is het Dordt wel.
Een officieel clublied hoeft van mij nog niet eens echt, daar hebben we toch niet zoveel aan.
Zou btw wel mooi zijn als ze den braven als opkomstmuziek draaien, alleen de versie is wat ouderwets.
zolang ze maar zo af en toen ff die Dordtse nummers erin gooien: Ds'79, Den braven, en van chemo Dordtenaren en ik spring voor dordt!
Nummerdrie
12 november 2007, 22:08
Heldennummer!
Nummer meteen al uitgekotst toen hehe.. net zoals die die iets later kwam. Elke keer als dat nummer gedraaid werd hoorde je iedereen maar lachen en dat nummer belachelijk maken.
even een beetje offtopic..
Chima.. na zijn eerste periode een held..Mark de Vries kwam en we haten zijn houterige manier van spelen. Altijd was het Chimaha chimaha na een gemiste kans of balverlies van de vries.
Uiteindelijk maakte de vries het en haalden we een inmiddels belabberde chima terug die er toen niets meer van bakte.
Summerville bij het warmlopen altijd volop toegezongen, Sandvliet linksback. Wanneer wattamaleo warm ging lopen iedereen weer dollen. Toch wel zonde dat die gasten het allemaal nooit gemaakt hebben, vondt hun altijd wel echte dordtenaren.
Cor Lems
12 november 2007, 22:23
Die huidige spelersnamen vind ik niet echt belangrijk. De meeste spelers zijn toch over een paar jaar weg. Het zou wel vet zijn als er mensen FC Dordrecht liederen zoudne maken hoeft net perse het clublied. Ik zou het graag doen maar ik kan het niet
Ik vind dat juist wel belangrijk, het is nu misschien wel aardig om over nick van der velden te zingen (bijvoorbeeld) maar over 10 jaar maalt niemand meer om die naam en zeggen nick wie? Daarom gewoon een clublied wat bij ons past, zonder verwijzingen naar heden (spelers/naam stadion) anders kan je om de zoveel jaar een nieuwe naam nemen.
Dit vind ik trouwens ook wel een fijn clublied. Hoog hoempapa gehalte, maar gezongen door duizende man is dat echt wel gaaf.
http://www.rafc.be/interactief/clublied.html
Ruiter
13 november 2007, 00:25
Fijne meedeiner, nu de ideale tekst nog..
joey
13 november 2007, 09:06
Dit vind ik trouwens ook wel een fijn clublied. Hoog hoempapa gehalte, maar gezongen door duizende man is dat echt wel gaaf.
http://www.rafc.be/interactief/clublied.html
heeft bij dordt geen zin, want degene die zingen zijn max. 200 man
en 1000 man zit er niet eens in het stadion! :cardR:
tifo
13 november 2007, 10:09
niet overdrijven :censored:
Cor Lems
13 november 2007, 11:15
FC Dordrecht (clap clap), mijn Dordrecht (clap clap clap), FC Dordrecht we love youuuuuuuuuuuuu.
In de kleuren zwart en groen, kampioeeeeeeeeeeeeeeeeeen
Ik snap echt niet dat jullie het niks vinden, wat een topnummer.
fc-dordrecht.nl
13 november 2007, 14:51
ehh is dat niet een beetje overdreven..
rob
13 november 2007, 17:40
:bangin:degenen die zingen zijn per tribune vast wel 200 man...en de meesten zijn te stom om iets anders dan 'jalalalala' of 'ole ole' te zingen
fc-dordrecht.nl
13 november 2007, 19:45
Overdreven weinig bedoelde ik he:P
joey
14 november 2007, 07:19
kijk naar het clublied, veel mensen kennen het niet eens en vooral als het 2e couplet begint valt het stil en zingen we misschien met 30 man ofzo (valt mij heel erg op)
rob
14 november 2007, 17:37
Overdreven weinig bedoelde ik he:P
Snap dat je dat bedoelt. Tel ze ff volgende keer, want volgens mij zijn t er niet veel meer
vBulletin® v3.8.0 Release Candidate 2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.