View Full Version : Regi van Acker
Cor Lems
3 november 2007, 15:13
Vraag aan de enkele racing supporter alhier. Hoe denken jullie over Regi? Toen hij bij ons(Antwerp) was, hadden vele van ons geen hoge pet van hem op, zeker het voetbal was niet echt denderend.
Gezien de stand op de ranglijst in derde klasse doet ie het niet slecht bij jullie, maar de stand zegt natuurlijk niet alles. Speelt hij bij jullie ook verdedigend voetbal?
Kurt
3 november 2007, 15:37
Eigenlijk doet de Regi het niet slecht, maar het klassement zegt eigenlijk nog niet veel. De 12de heeft slechts 4 punten achterstand op de 1ste. Wij hebben niet echt een geweldige ploeg dit seizoen, maar met Callicchio, onze Braziliaanse spits, wel een echte goalgetter in huis. Hij scoorde dit seizoen al 8 van de 10 Racing-doelpunten.
De komende weken staan er enkele interessante wedstrijden op het programma. Morgen uit tegen FCN Sint-Niklaas en volgende week thuis tegen Eendracht Aalst, de publiekstrekker nr 1 in onze reeks. Zij brengen een duizendtal supporters mee. Na die 2 wedstrijden zullen we nog eens zien of we ambitie mogen hebben om de top 5 te spelen dit seizoen.
Cor Lems
3 november 2007, 16:11
Eigenlijk doet de Regi het niet slecht, maar het klassement zegt eigenlijk nog niet veel. De 12de heeft slechts 4 punten achterstand op de 1ste. Wij hebben niet echt een geweldige ploeg dit seizoen, maar met Callicchio, onze Braziliaanse spits, wel een echte goalgetter in huis. Hij scoorde dit seizoen al 8 van de 10 Racing-doelpunten.
De komende weken staan er enkele interessante wedstrijden op het programma. Morgen uit tegen FCN Sint-Niklaas en volgende week thuis tegen Eendracht Aalst, de publiekstrekker nr 1 in onze reeks. Zij brengen een duizendtal supporters mee. Na die 2 wedstrijden zullen we nog eens zien of we ambitie mogen hebben om de top 5 te spelen dit seizoen.
Als ik binnenkort verhuisd ben naar Mechelen (of omstreken) dan ga ik zeker eens komen kijken bij Racing. Mits natuurlijk dat Antwerp niet hoeft te spelen en/of ik niet bij mijn vriendin ben.
Eendracht is idd een leuke ploeg die voor volk meebrengt. Ze hadden jarenlang ook wel een flink aantal trouwe aanhang, ook goed voor de clubkas trouwens. Want na het vertrek van KV is dat gat een beetje leeggebleven.
Hopelijk kunnen jullie promoveren naar tweede klasse, lijkt me wel top, zeker als kv ook mocht degraderen.
Kurt
5 november 2007, 20:29
Ik herinner me nog goed de eerste oefenwedstrijd die Racing onder Van Acker speelde dit seizoen. Onze vorige trainer, Colin Andrews, was net ontslagen en onze ploeg had een tweetal dagen getraind onder Van Acker, de tegenstander was 4de klasser Bornem en het niveau was erbarmelijk. Bij de rust was het nog 0-0 en op slag van rust kreeg een speler van Bornem rood. We speelden dan nog een helft met een man meer tegen een elftal van een lagere reeks, maar niettemin gingen we nog met 0-1 den boot in. Wij hadden toen zoiets, die Van Acker kan al goed spijt hebben dat hij het hier overgenomen heeft. Er zijn nadien nog wel 2 spelers aangeworven, de ervaren Nadji en een jonge spits. Eerlijk gezegd verbetert het niveau wekelijks, wel met voetbal vanuit een goede organisatie, maar dat is gerechtvaardigd in 3de. Ik denk niet dat er in onze reeks 3 ploegen staan die zowel attractief voetbal spelen en dan nog goede resultaten halen.
Cor Lems
6 november 2007, 04:31
Ik herinner me nog goed de eerste oefenwedstrijd die Racing onder Van Acker speelde dit seizoen. Onze vorige trainer, Colin Andrews, was net ontslagen en onze ploeg had een tweetal dagen getraind onder Van Acker, de tegenstander was 4de klasser Bornem en het niveau was erbarmelijk. Bij de rust was het nog 0-0 en op slag van rust kreeg een speler van Bornem rood. We speelden dan nog een helft met een man meer tegen een elftal van een lagere reeks, maar niettemin gingen we nog met 0-1 den boot in. Wij hadden toen zoiets, die Van Acker kan al goed spijt hebben dat hij het hier overgenomen heeft. Er zijn nadien nog wel 2 spelers aangeworven, de ervaren Nadji en een jonge spits. Eerlijk gezegd verbetert het niveau wekelijks, wel met voetbal vanuit een goede organisatie, maar dat is gerechtvaardigd in 3de. Ik denk niet dat er in onze reeks 3 ploegen staan die zowel attractief voetbal spelen en dan nog goede resultaten halen.
Dat is heel positief, bij Antwerp kon Regi op den duur weinig goed doen, ergens wel onbegrijpelijk, zeker omdat we nu een zekere Warren Joyce hebben rondlopen en die speelt met zwaar verdedingd. Hij heeft zeven verdigend ingestelde spelers op het veld staan plus een keeper. En dan een spits dat alleen op een eiland staat. Ik weet dat vele het niet graag horen zeggen (bij antwerp) maar ik verlang terug naar de periode dat regi trainer was en dat was ook niet goed, maar stukken beter wat we nu te zien krijgen.
En attractief voetbal zal eigenlijk elke club moeten doen, je doelstelling moet zijn plezier in het spelletje en het publiek vermaken.
100%dordts
6 november 2007, 16:00
Mits natuurlijk dat Antwerp niet hoeft te spelen en/of ik niet bij mijn vriendin ben.
:offtopic:
dat ene minuutje :romp_69l: ken je ook na het voetballen doen....
Kurt
6 november 2007, 22:55
De Regi gaat ook regelmatig in discussie met de scheidsrechters en wordt dan ook dikwijls naar de tribune gestuurd. Hij heeft ondertussen ook een schorsing aan zen been.
Uit Sportleven:
Toegang tot de neutrale zone verboden vanaf 10/11/2007 tot en met 23/11/2007 + boete 100 EUR
(310) VAN ACKER Regi 25/04/1955 - Oefenmeester K.R.C. MECHELEN (00024)
Kurt
23 december 2007, 15:59
De naam van onze trainer werd weer luidkeels gescandeerd door de meegereisde supporters, na de overwinning gisteren in Torhout. Zoiets gebeurt toch maar zelden op Racing, toch een bewijs dat zijn manier van werken respect afdwingt bij de supporters.
Cor Lems
23 december 2007, 21:49
Bij ons werd hij terecht verguisd op een bepaald moment, maar nu we die krabber van WJ hebben, verlang ik terug naar RvA.
Gisteren, tijdens de wedstrijd tegen FCN Sint-Niklaas, ging Regi Van Acker verbaal in de clinch met de bezoekende trainer, JP vd Velde (begin dit seizoen nog trainer van 1ste klasser Dender) omdat beiden het niet met elkaar eens waren ivm welke ploeg er mocht ingooien. Regi deed JP teken dat hij ook een bril moest kopen. Regi bood obstentatief zijn eigen bril aan, waarop JP de bril aannam, opzette en terugstapte naar zijn bank. :roflmao::rofl:
Onze trainer wordt niet vergeten na een overwinning.
http://www.racingmechelen.be/index.php?option=com_content&task=section&id=46&Itemid=202
Ik hoop dat de Dordtenaren die aanwezig waren een leuke namiddag hebben gehad.
vBulletin® v3.8.0 Release Candidate 2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.