PDA

View Full Version : Oud spelers / trainers

FC Dordrecht Fan
8 augustus 2007, 20:30
Post hier berichten over oud Dordt spelers c.q trainers

Ex-Dordrecht coach Robert Verbeek ontslagen
De Japanse club Omiya Ardija heeft, in de week dat ook zijn broer Pim zonder werk kwam te zitten, ex-Dordrecht trainer Robert Verbeek ontslagen.

Na een slecht begin wist hij zijn ploeg toch weer op de rails te krijgen en won hij achtmaal op rij. Kennelijk was die prestatie in de ogen van de Japanners toch onvoldoende.
Bron: fc-dordrecht.nl

Hoe gaat het met? (Arjan van der Laan)

Na een lange en mooie carrière stopte jij vorig jaar niet zo'n leuke manier.
'Klopt. Het was de laatste thuiswedstrijd van FC Dordrecht in de competitie, tgen Helmond Sport.
Ik begon op de bank en we kwamen al snel met 2-0 achter, dus vanaf de rust moest ik gaan warmlopen van trainer Jurrie Koolhof. Toen ik tien minuten voor tijd nog steeds niet was ingevallen, vroeg ik hem of ik er nog in zou komen. "Gewoon blijven lopen", zei hij. Er stond niets meer op het spel, het voelde als een vernedering. Dus ik zei dat ik daar geen zin had.
"Nou dan ga je lekker naar binnen", reageerde Koolhof. Ik heb inderdaad mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan. De week erna moesten we nog uit tegen FC Omniworld, maar daar had ik geen trek meer in. Ik had inmiddels al contact met Kevin Valkenburg van de jeugdopleiding van Sparta, waar ik trainer zou worden en heb hem gevraagd of ik afscheid mocht nemen tijdens Jong Sparta - Jong FC Dordrecht.
Dat was geen probleem, ook niet voor het bestuur van FC Dordrecht. Voorzitter Ad Heijsman was zelfs aanwezig, hij vond het ook heel vervelend hoe het was gelopen. Aan die wedstrijd heb ik nog toch nog een heel fijn gevoel overgehouden. Er was veel publiek - meer dan in Dordt, want Jong Sparta kon kampioen worden - en ik kreeg veel applaus en respect. Het gebeurt wel vaker dat profclubs niet weten hoe ze afscheid moeten nemen van spelers die dat verdienen, maar bij Sparta is dat gelukkig anders.'
Bron: Voetbal International, Nr 32.

Dan kun je weer zien hoe Koolhof precies is. Wagelijke man!

Regillio Nooitmeer grijpt kans bij Galway United

Als voetballer van zondagseersteklasser Neptunus uit Rotterdam hield hij er vorig jaar geen rekening meer mee in het betaalde voetbal terug te keren. Dit seizoen behoort Regillio Nooitmeer echter tot de dragende spelers van Galway United, dat in de hoogste divisie van Ierland speelt. 'De club promoveerde per ongeluk naar de Premier Division', vertelt de rechtsback. 'Galway United werkt met een vijfjarenplan, waarbij het de bedoeling was volgend jaar op het hoogste niveau te spelen. Handhaving is dit seizoen de enige doelstelling. Tijdens de transferperiode haalde manager Tony Cousins vijf nieuwe spelers, omdat de selectie niet te sterk genoeg bleek. Als team draaien we niet geweldig, maar ik heb er vertrouwen in dat we nog zullen klimmen.' Galway staat op de elfde en voorlaatste plaats.
Hoewel pas 24, heeft Nooitmeer een opmerkelijke lijst met clubs op zijn palmares. Na 28 competitieduels voor FC Dordrecht tussen 2001 en 2004 verbleef de Rotterdammer korstondig bij het Zwitserse FC Luzern. Nadien volgde in 2005 een teleurstellend avontuur in Duitsland bij bij VfR Aalen. Tussendoor diende hij diverse Nederlandse amateurclubs. ´Ik heb de loopbaan van een 35-jarige', stelt Nooitmeer cynisch. 'In Zwitserland hadden ze na anderhalve maand nog geen cent uitbetaald. Aalen was een ander verhaal: daar kon ik zo moeilijk aarden dat ik ieder weekeinde acht uur in de auto zat, op weg naar Nederland. Ik ben een gevoelsmens; heb ik het niet naar mijn zin, dan ga ik liever bij de amateurs voetballen. Al was die stap terug wel iedere keer moeilijk. Je weet dat je maar enkele kansen krijgt om alles uit het leven te halen.'
Bij Galway United, tweevoudig FAI Cup- en eenmalig League Cup-winnaar, kreeg zijn profloopbaan afgelopen februari een vervolg dankzij Jermaine Sandvliet, zijn vroegere ploeggenoot bij FC Dordrecht. Nooitmeer: 'Trainer Cousins was voorheen assistent bij Drogheda United, de club waar Sandvliet vorig seizoen speelde. Cousins zocht een verdediger en Sandvliet liet mijn naam vallen. Tot nu toe is iedereen bij Galway tevreden met mijn prestaties. Ik speel iedere wedstrijd en onlangs werd mijn contract met een jaar verlengd. Je kunt zeggen dat mijn carriere nu echt is begonnen. Bij mijn vorige clubs was ik er toch minder bewust mee bezig. Ik was wel aanwezig maar toch ook weer niet... Dat heeft ook met leeftijd te maken. Bij Galway United is alles anders; hier heb ik het gevoel er voor honderd procent te staan. Wat mij betreft mag dit de komende jaren zo blijven.'
Bron: Voetbal International, Nr 32.

Wat wel opvalt aan dit stukje interview is de rol van Jermaine Sandvliet, dat hij zegt dat ze Regillio Nooitmeer kunnen contracteren.

FC Dordrecht Fan
14 augustus 2007, 14:31
Wat mijn opvalt is dat er bijna niemand meer geïnteresseerd is in OUD Dordt spelers. Ik vind persoonlijk altijd wel leuk om te weten wat er met bepaalde Dordt spelers is gebeurd.

Vorige keer had ik ook al zo'n topic gestart, maar toen was de topic ook al geen topper, om zo maar te zeggen ;)

100%dordts
14 augustus 2007, 15:30
wat voor interesse zouden we dan moeten hebben in oud spelers ?

FC Dordrecht Fan
14 augustus 2007, 15:57
wat voor interesse zouden we dan moeten hebben in oud spelers ?

Wat ze nu doen en hoe ze functioneren bij hun nieuwe club. Zoals Regillio Nooitmeer hierboven, vind het wel leuk om te lezen dat Jermaine Sandvliet hem hebt aangeraden voor die club aan zijn coach!

100%dordts
14 augustus 2007, 16:30
ik denk dat bij veel mensen geldt uit het oog uit het hart

Cor Lems
14 augustus 2007, 16:44
niet voor mij, ik vind het soms wel intressant hoe het met sommige spelers gaat.

100%dordts
14 augustus 2007, 17:28
ja tuurlijk is het wel interessant als je eens een keer toevallig wat leest of hoort

maar ik ben er niet actief mee bezig om op te zoeken hoe het met ze gaat enzo

Waus
15 augustus 2007, 22:09
NEC strikt Van den Boogaart
Uitgegeven: 15 augustus 2007 18:39

NIJMEGEN - Mark van den Boogaart keert terug in het Nederlandse voetbal. De voormalige Feyenoorder heeft een contract voor een jaar getekend bij NEC.

Hij is afkomstig van FC Sevilla in Spanje. De 21-jarige middenvelder verdiende in Nijmegen een contract na een succesvolle stage.

PHM
12 oktober 2007, 08:00
Rigters houdt optie tot verhuren open
Het ging even heel snel met Maceo Rigters, afgelopen zomer. Bij NAC Breda viel de aanvaller nauwelijks op, maar tijdens het EK in Jong Oranje rees zijn ster. Het leverde hem een transfer op naar Blackburn Rovers. Daar werd het echter weer stil rondom Rigt

Rigters komt namelijk nauwelijks aan de bak in de Engelse Premier League. "Natuurlijk is dat frustrerend. Maar er staan ook wel wat spelers voor me hè", reageert hij in BN/De Stem.

"En als de club dan ook nog eens vier duels op rij wint, weet je dat je voorlopig even op je kans moet blijven wachten."

De Nederlander hoopt echter alsnog te slagen in Blackburn. Manager Mark Hughes heeft daarin -volgens Rigters- het volste vertrouwen. "Hughes zegt dat ik simpelweg de pech heb dat de andere spitsen het zo goed doen. Dus wie weet speel ik over een paar weken wel."

"Zo niet, dan wil ik snel verhuurd worden. Maar zo ver denk ik nog even niet."

http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=60542&c=1

PHM
25 oktober 2007, 07:27
Molhoek de 'lummel' bij NAC
door Dennis van Bergen

Donderdag 25 oktober 2007 - VOETBAL - Onder coach Louis van Gaal hoefde Rogier Molhoek nooit 'in de rondo'. Hij stond hoog in aanzien, had zich bewezen als voetballer.

In Breda weet de Oud-Beijerlander inmiddels wel weer hoe het voelt om 'lummel' te zijn en dus in midden te m0eten beginnen bij het onder voetballers geliefde trainingsspelletje. Bij NAC behoort de voormalige AZ-routinier (26) namelijk tot de jongere garde.

Hij weet ook: de punten zijn er, het goede voetbal nog niet. "In Italië zouden ze er niet om malen. In Nederland wel. Ik zelf voorop." Ook deze ochtend is het plaatje weer treffend. Een jonglerende Rogier Molhoek, slechts omringd door de wapperende grassprietjes van NAC's oefenveld. Zijn medespelers zijn al naar binnen.

"Ik wil beter worden, elke dag. Aan de gewichten hangen, is niets voor mij. Ik train liever op specifieke wedstrijdonderdelen en op het vermijden van blessures. Ja, volgens mij ben ik daarin de enige bij NAC."

Hij deed het ook al bij AZ, de club die hij deze zomer achter zich liet. Waarschijnlijk definitief. Zijn huis nabij Alkmaar is verkocht, de drang op een terugkeer naar de Kaasstad minimaal. Zeker niet zolang Van Gaal er de dienst uitmaakt.

Aan Molhoeks uitgangspositie zal tóch weinig veranderen. ,,Als ik alleen in geval van veel afwezigen op mag draven, hoeft het voor mij niet. Ik wil elke week voetballen. Dat kan niet bij AZ; wel bij NAC."

De ontsnappingsclausule in het contract zegt hem dan ook weinig. Bij veel blessures zou AZ hem in de winterstop terug naar Alkmaar kunnen halen. "Een rare constructie natuurlijk. Moeten er een x-aantal middenvelders geblesseerd zijn? Of zóveel linkspoten? Nee, ga er maar vanuit dat ik het seizoen afmaak bij NAC."

Het bevalt hem namelijk in Breda. Al ziet hij wél dat het voetballend nog niet denderend is. Hoewel, punten vergoeden veel. Misschien wel alles. En NAC pakt ze. Zijn gevoel is dus tweeledig. "Enerzijds stáát onze verdediging, komen we er via de counter goed uit. Aan de andere kant is het ook lekker om de baas te zijn en dominant te kunnen spelen. Dat hebben we helaas nog niet laten zien. Maar we kúnnen het wel, dat weet ik zeker."

Van Gaal hamerde er voortdurend op bij AZ. Brandts is een stuk losser, merkt Molhoek. "Ook Brandts wil dat we goed voetballen, maar Van Gaal zat er áltijd heel dicht op. Dat beviel me. Op tachtig procent trainen was bij hem onmogelijk. En terecht: alleen als je écht voluit gaat, word je beter."

En Molhoek wérd beter bij AZ. Uitgekeken op Van Gaal was hij - ondanks zijn reserverol - dus allerminst. Al snapt hij wel dat oudere krachten soms wat moeite hebben met zijn, nogal strakke, regime. ,,Vaders van drie kinderen laten zich niet zeggen wanneer ze een boterham mogen pakken."

Zondagmiddag treft hij zijn oude leermeester in Breda. Bij een zege van NAC wint Van Gaal ook dit jaar geen schaal.

Molhoek: ,,Ik verwacht sowieso dat AZ de titel uit zijn hoofd kan zetten. De ommekeer komt ongetwijfeld, maar het verschil met de koplopers is gewoon te groot."

Om die ommekeer in elk geval nog één competitiewedstrijd uit te stellen, zal NAC zondag 'met verstand' aan moeten vallen. ,,En niet tussen de linies in gaan voetballen. Dan speel je AZ in de kaart. Ze beschikken nog steeds over fantastische spelers met heel veel scorend vermogen." Één geruststelling: Molhoek speelt. Met hém in de ploeg hoefde die andere 'lummel', leeftijdgenoot Jelle ten Rouwelaar, nog niet te 'vissen'.

http://www.bndestem.nl/sportbrabant/article2062094.ece

FC Dordrecht Fan
13 november 2007, 18:13
Leonardo Dos Santos op proef bij Lierse SK

Leonardo Dos Santos is komende week op proef bij het Belgische Lierse SK.
De oud-speler van onder meer Feyenoord en FC Dordrecht zit momenteel zonder club. De Braziliaan kwam in 2001 van FC Groningen naar Feyenoord, maar wist in Rotterdam niet door te breken.
Via De Graafschap, ADO Den Haag en MVV kwam de 31-jarige middenvelder vorig jaar bij FC Dordrecht.

Mede door blessures kwam hij aan de Krommedijk slechts tot tien duels. Bij de Belgische Tweedeklasser krijgt hij een week de tijd om zich te bewijzen.

Bron: fc-dordrecht.nl

Hij zat toch aan het begin van het seizoen bij het VVCS team. Daarbij kreeg hij een contract bij een spaans/portugees team. Hoe kan hij dan nu op proef zijn Lierse?

Nummerdrie
13 november 2007, 20:49
Waarschijnlijk net zoals bij ons het niet waar kunnen maken, geen basisplek en z.s.m. door naar de volgende club.

GreenWhite
15 november 2007, 09:17
Hij speelde idd in de spaanse tweede divisie maar het ging geloof ik niet zo goed met hem...

PascalBrielle
5 december 2007, 07:41
http://www.ad.nl/sport/voetbal/article1872302.ece?nscategory=topStoryB

Nou, laten we hopen dat ze een vervanger voor Alves halen en Cecilio willen verhuren...

PHM
25 december 2007, 15:03
Ook niet geschikt voor een hoofdklasser...

Harry van Ham weg bij IJsselmeervogels

BUNSCHOTEN - Harry van der Ham is met onmiddelijke ingang ontslagen als trainer van IJsselmeervogels.

De oefenmeester trad in augustus aan als opvolger van Cees Lok. De tegenvallende resultaten zijn reden voor ontslag. IJsselmeervogels verloor voor de winterstop met 4-1 van Sparta Nijkerk,

De zaterdagkampioen gaat nu op zoek naar een opvolger van Harry van der Ham.

maandag 24 december 2007 17:50 uur

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/174501

pimf
15 januari 2008, 13:31
nicky v.d ent werkt nu bij mij.en voetbalt goed bij heerjansdam.

FC Dordrecht Fan
17 juni 2008, 17:46
Niet alleen AZ maar ook FC Dordrecht wordt financieel beter van de transfer van Rogier Molhoek van de club uit Alkmaar naar Vitesse. Omdat Molhoek zijn opleiding bij FC Dordrecht heeft genoten, heeft de club recht op een opleidingsvergoeding. Die bedraagt volgens de regels van de KNVB ongeveer 45.000 euro.

Bron: Voetbal International, Club Nieuws

Toch mooi meegenomen

PHM
11 juli 2008, 08:55
Cecilio Lopes op huurbasis naar FC VolendamDoor Maarten Dekkers
Donderdag, 10 juli 2008, 17:30

FC Volendam heeft zich versterkt met Cecilio Lopes. De promovendus huurt de aanvaller voor één seizoen van sc Heerenveen, waar hij weinig kans op speelminuten maakte.

Lopes kende tot nu toe zijn hoogtijdagen in dienst van FC Dordrecht, waar Heerenveen hem halverwege het seizoen 2006/2007 wegplukte. Afgelopen seizoen viel voor de 29-jarige spits in duigen na een hardnekkige blessure aan zijn achillespees.

http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=59447

PHM
28 juli 2008, 21:54
Jammer...

De Vries houdt conditie op peil bij Cambuur
Geschreven op maandag, 28 juli om 20:52

Mark de Vries zet zijn loopbaan mogelijk voort in Friesland. De aanvaller zit momenteel zonder club en houdt zijn conditie op peil bij Cambuur Leeuwarden. Volgens Omroep Friesland behoort een contract tot de mogelijkheden. De 32-jarige De Vries speelde het afgelopen half jaar voor het Schotse Dundee United, dat hem in januari overnam van Leicester City. De spits tekende een contract voor zes maanden en kwam niet in aanmerking voor een nieuwe verbintenis. In Leeuwarden houdt hij momenteel zijn vorm vast.

Over een contract is nog niet gesproken, maar de eerstedivisionist zou wel over een samenwerking nadenken. De komende tijd heeft de technische staf de kans om De Vries uitvoerig te bekijken op de trainingen. In Nederland speelde de spits eerder voor FC Volendam, FC Dordrect, SC Heerenveen en ADO Den Haag.