PDA

View Full Version : Update wat betreft het Dordtforum!

Cor Lems
11 maart 2007, 16:18
Beste leden,

Door problemen met de webhost en het niet nakomen van eerder gemaakte afspraken, was het nodig om het forum te verhuizen naar een nieuwe webhost. Zoals men gemerkt had was het forum de afgelopen weken behoorlijk traag, en enige tijd geleden lag het forum ook regelmatig offline. De webhost wou mij toen wijsmaken dat het aan mijn provider zou liggen (yeah right, alsof alle users van fc forum bij telenet zitten). Dit viel al niet in goede aarde, maar de klap op de vuurpijl was toch wel dat het forum de afgelopen weekend meer dan 36 uur offline was en nu nog steeds niet behoorlijk draait. Ik heb ook diverse malen geprobeert contact met de host te zoeken, wat met pijn en moeite na enkele uren lukte. Na een felle discussie en wat onwil bij de host, had ik mijn buik er meer dan vol van en heb ik dus een nieuwe webhost genomen in de hoop dat zij mij wel kwaliteit en service kunnen bieden.

Maar door alle toestanden met de oude webhost zal er wel een paar dingen veranderen. Helaas was het weer noodzakelijk met een schone lei te beginnen, de backup die ik kreeg zat boordenvol fouten en kon ik absoluut niets meer mee. De host werkt niet echt mee om een goede te geven. Mocht het me toch lukken de database te verkrijgen, dan zal ik deze alsnog gaan gebruiken en zal dit board gewoon weer verdwijnen en zal het oude board terugkomen. Hier ben ik dus nog over bezig.

Verder zal het domein www.fcforum.net (http://www.fcforum.net/)/Dordt2 komen te vervallen omdat de host niet mee wilt werken deze over te dragen. Dus vanaf nu zal ons forum te zijn via de url www.fcforum.eu/Dordt (http://www.fcforum.eu/Dordt) .

Ik zal het overigens waarderen als men via via kenbaar zal maken om vanaf nu naar dit forum te surfen. Zodra ik de mogelijkheid heb, zal ik ook via het oude forum proberen een algemene mail naar onze vaste leden te sturen, zodat ze het forum ook weer weten te vinden.

Ik vind het vervelend voor het ongemak, maar ik heb mijn uiterste best gedaan om dit op een goede manier op te lossen en ik zal mijn best doen om de komende dagen het nog te verbeteren.

Was getekend,
Cor Lems

FC Dordrecht Fan
13 maart 2007, 19:52
Vraagje (ik weet niet waar ik het moet plaatsen doe ik het hier effe):

Kan je geen avator gebruiken meer of uploaden, voor onder je profielnaam?

Cor Lems
14 maart 2007, 20:33
Inderdaad dat ging niet, vanaf nu gaat het weer wel.

Mocht men nog dingen tegenkomen wat niet werkt, dan mag men dat in deze topic vermelden. Alvast bedankt.

Cor Lems
7 mei 2007, 15:43
over een update gesproken, de goede resultaten hebben ook een goede impact op het forum. Het komt nu zelfs regelmatig voor dat er toch gemiddeld 8 leden tegelijk online zijn en daarnet zelfs 16 stuks (op het moment van schrijven).

Over een paar weken gaat dit forum verhuizen naar een nieuwe stand alone server. Hier merkt niemand wat van, hooguit een uurtje offline maar voor de rest blijft alles zoals het is. Maar de reden is dat ik het forum alleen wil laten draaien, een mooie url dat echt richting de club verwijst, nu is het nog fcforum.eu/Dordt . Dit om het allemaal nog makkelijker te maken.

Ik hoop dat in de toekomst nog steeds meer mensen deze kant op gaan komen.

r0wan
7 mei 2007, 18:05
Is wat verandert ziet ik, even wennen maar wel een verbetering! Ga zo door Rat! :)

Cor Lems
7 mei 2007, 18:10
Ik doe mijn best ;)

fc-dordrecht.nl
7 mei 2007, 18:19
Ziet er netjes uit respect voor de tijd die je in het forum stopt

Ik had zelf het idee dat heel veel mensen allemaal onzinnige dingen gingen posten om zo hoog in de ''Top Posters'' te komen dus ik zou even kijken hoe dat nu is;)

rob
7 mei 2007, 23:51
sta je toch nog in de top 5

met je onzinnige posts altijd :P

fc-dordrecht.nl
8 mei 2007, 00:02
sta je toch nog in de top 5

met je onzinnige posts altijd :P

Hee niks over mijn boeiende posts he:rock:

Maar je snapt wel wat ik bedoel;)

rob
8 mei 2007, 00:12
tuurlijk..geintje toch;)

Cor Lems
9 mei 2007, 22:06
Nieuwe sectie erbij, FC Dordt in de media.

Deze is in het leven geroepen om berichten rondom onze club centraal te houden. Ik zal zo veel mogelijk natuurlijk posten na een wedstrijd, ongeacht de uitslag. Maar iedereen die wat moois vind over de club, mag dat altijd sharen met de rest.

Ron
9 mei 2007, 22:14
Ik denk dat op dit forum binnekort alle records gebroken gaan worden!

Mooie zaak!

Cor Lems
9 mei 2007, 22:18
Records verbreken we al. Gemiddeld nu 50 unieke leden per dag die het forum bezoeken. De hits die omhoog gaan, steeds meer Dordtenaren die de weg weten te vinden naar hier en dan ook nog de goede sfeer op het forum. Uiteraard werkt de goede resultaten ook mee. Maar het doet deugt om te zien dat het vruchten begint af te werpen. Zeker voor de trouwe bezoekers (die vinden het ook leuker als er meer discussie is). Voor mij na alles wat ik gedaan heb om dit een 'succes' te maken. De inzet van 100procent. Maar goed, kortsammenvattend. Het forum maken we met zijn allen, ik hoop dat de lijn door blijft zetten, dat hoop ik ook voor de fansite dat we hebben, die zitten ook goed in de lift, mooi om te zien dat steeds meer Dordtenaren van zich laten horen.

En hopelijk werkt straks de nieuwe server ook mee als we een nog makkelijker URL en herkenbaarder URL hebben.

fc-dordrecht.nl
9 mei 2007, 22:25
Records verbreken we al. Gemiddeld nu 50 unieke leden per dag die het forum bezoeken. De hits die omhoog gaan, steeds meer Dordtenaren die de weg weten te vinden naar hier en dan ook nog de goede sfeer op het forum. Uiteraard werkt de goede resultaten ook mee. Maar het doet deugt om te zien dat het vruchten begint af te werpen. Zeker voor de trouwe bezoekers (die vinden het ook leuker als er meer discussie is). Voor mij na alles wat ik gedaan heb om dit een 'succes' te maken. De inzet van 100procent. Maar goed, kortsammenvattend. Het forum maken we met zijn allen, ik hoop dat de lijn door blijft zetten, dat hoop ik ook voor de fansite dat we hebben, die zitten ook goed in de lift, mooi om te zien dat steeds meer Dordtenaren van zich laten horen.

En hopelijk werkt straks de nieuwe server ook mee als we een nog makkelijker URL en herkenbaarder URL hebben.

Je ziet inderdaad dat er steeds meer bezoekers komen op de site en het forum. Je zag aan het begin van het jaar nog dat er maar een paar berichten per dag gepost werden nu word er elk uur wel gepost en nar elke wedstrijd en gebeurtenis natuurlijk. Ik merk het ook op de fansite om een klein idee te geven hoeveel unieke bezoekers er gemmideld per dag komen:

Januari: 49
Februari 142
Maart: 262
April: 280
Mei: 370

Ik zal trouwens binnekort op de site behalve de link wat meer reclame maken in de vorm van een banner of een nieuwsbericht;)

Ron
9 mei 2007, 22:26
Daarom, als 1 van de eerste forumleden zeg ik tegen Rat...chapeau!

(En dalijk ff op tien genieten van de samenvatting!)

Cor Lems
11 mei 2007, 04:17
gisteren meer dan 80 leden online geweest, een absoluut record!
Ik heb zojuist een aanvraag ingediend voor een nieuwe server + url. Normaal staat hier 24 uur voor, maar het weekend kan er bij komen, maar toch verwacht ik dit weekend nog verhuisd te zijn naar de nieuwe locatie + nieuwe url :)

Cor Lems
11 mei 2007, 16:41
Ik kan de url al bekend maken, het forum zal een deze dagen verhuizen naar www.fcdordrecht.net (http://www.fcdordrecht.net) !

tifo
11 mei 2007, 16:42
das een mooie hoef ik de site niet meer op google te zoeken :D

Cor Lems
11 mei 2007, 17:00
das een mooie hoef ik de site niet meer op google te zoeken :D

geheimpje, vertel ik alleen tegen jou...sst

Je kan je sites dat je veel bezoekt opslaan in je favorieten, scheelt googlen...

tifo
11 mei 2007, 17:09
oooh bedankt alleen je favorieten neem je niet mee naar elke computer :harp: :beerchug:

Kok
11 mei 2007, 17:59
Na meer als 100 berichten moet je www.fcforum.eu/Dordt toch wel kunnen onthouden :19:

Maar goed dat er een betere url komt..

fc-dordrecht.nl
21 mei 2007, 17:49
Wat houdt dat Top Referrers precies in?

Cor Lems
21 mei 2007, 19:03
Mensen die je aangebracht hebt naar dit forum, als jij iemand attendeert op dit forum en die vult bij refferers jouw naam in, dan krijg je verwijzing erbij